Wat kan ik doen met oude handdoeken?

Bij mijn massagepraktijk maak ik gebruik van handdoeken maar het wil nog eens voorkomen dat er olie in komt en dat er olievlekken te zien zijn na het wassen. Ik vind het dan al een stuk minder presentatief en zou de handdoeken eigenlijk wel nuttig willen besteden. Wie kent een organisatie die de handdoeken goed kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

het leger des heils die dakloze mensen onderdak biedt
ik denk ze er erg blij mee zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Bij mij hing er laatst op school een briefje voor oude handdoeken. Deze waren om paarden mee droog te wrijven. Misschien zit er zo iets bij jou in de buurt.

Je kan ze ook onder een nieuw aan te leggen vijver gebruiken als beschermlaag voor je folie bijvoorbeeld.
Als je een berichtje op het prikbord plaats van jouw gemeente ( online dus ) dan zijn er vast wel mensen die je hier heel blij mee kunt maken.

Leuke vraag trouwens, je kan ze namelijk ook zo weggooien. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dierenasiel is er altijd wel blij mee, evenals een vogelasiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat een organisatie zoals Dorcas er ook blij mee zal zijn, er wordt ook gedragen kleding ingezameld voor Dorcas, dan zullen handoeken ook welkom zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de basisscholen bij je in de buurt misschien wel. voor het knutselen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan gebruik je ze gewoon prive
jij weet dat er niets mis is met die handoeken dus zelf kun je ze nog gewoon gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breng ze naar een of ander asiel en neem een doos honenbrokjes mee ;-) Mooi dat je ze niet gewoon weggooit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1)Pasgetrouwd stel in de buurt? (jonge mensen hebben NOOIT ouwe lappen.) Ik heb eens (naast het formele kado) een tas oude handdoeken gegeven aan een pasgetrouwd paar. Toen ze de babykamer in orde maakten, is de helft opgegaan aan schilder/terpentijndoeken!
2) geschikt als dweilen.
3) geschikt voor dieren.
4) knip er vaatdoeken van.
5) gebruiken bij het verven van haren.
6) grote gezinnen. (daar kijkt men niet zo nauw vaak! Elke handdoek is er een .)
7. Vragen of de patient belang bij de doek heeft. Die weet waar de vlek door komt..

Tenslotte: koop handdoeken in een kleur waar vettige vlekken niet opvallen. Loodgrijs? Drukke patronen? Zwart?
Uiteindelijk zijn gewassen doeken schoon en bij herhaling te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er nog olievlekken te zien zijn, dat zit er ook nog olie in, en dat is waarschijnlijk toch niet zo lekker om jezelf ermee af te drogen.
Behalve de ideeen die al zijn aangedragen, kan je ze misschien bij een garage geven als poetslappen. Of zelf als poetslappen gebruiken.
Ik heb bij St Vincentius als vrijwilligster gewerkt. Handdoeken met vlekken gingen daar altijd naar de voddenzakken, voor de papierindustrie of de poetslappenindustrie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruiken als dweil.Nemen vocht echt goed op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja weggooien is zonde natuurlijk.
De daklozenopvang zal er waarschijnlijk erg blij mee zijn.
Of zoals genoemd het asiel, inderdaad in de garage/schuur bewaren voor klusjes, zoals schilderen, dweilen.
Aan de kappersschool, voor als ze verf gebruiken.
Kunstacedemie, ook voor als ze met verf werken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet welk deel van het land je woont maar www.kattendorp.nl is er altijd erg blij mee. Zij vangen niet herplaatsbare en verwilderde katten op. Geweldige organisatie. Heb er zelf ook al eens stapel heen gebracht.
(Zit in Harfsen Gelderland)