https://www.assem.nl/berry/artikel/het-ontstaan-van-modetrends-zo-gaat-dat-dus

Ik heb deze site een beetje bekeken voor het antwoord:
Men heeft in bepaalde situaties bepaalde behoeften. Daar spelen de media en modeontwerpers erg op in. Ik denk dat een bekend voorbeeld van een algemene trend de punks, nozems en hippies zijn. Het was onacceptabel in die tijd dat je tegen je ouder opkwam en je jezelf heel anders kleedde, maar men had er behoefte aan, en daarom was het zo'n grote hit geworden om ook rond te rijden op een motor in je leren jasje.

Het is nog steeds de vraag of de media ons beïnvloeden of dat wij de media beïnvloeden, maar het hangt erg samen. Het begint met een bepaalde behoefte van de samenleving waar de media op in wil spelen (waardoor het bekendheid krijgt), maar wie weet is die behoefte ontstaan dankzij de media.

Hoop dat het helpt!