Is het verstandig om als werknemer tegen je werkgever te zeggen dat men ( volgens jou ) van jou af wil?

Welke consequenties kunnen er zitten aan deze ´mededeling´?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door zo'n mededeling zet je de boel op scherp. Het is namelijk nogal een beschuldiging, of je nu gelijk hebt of niet.

Dat moet je alleen doen als je bereid bent de uiterste consequentie te aanvaarden en zélf op te stappen. Als je zoiets zegt, en je komt er niet uit met je werkgever, dan is er geen weg meer terug, dan is de werkrelatie onherstelbaar aangetast.

Tenzij je in de situatie bent waarin je kunt zeggen: 'je wilt duidelijk van me af, dus maak ik het je gemakkelijk en ben ik eind van de maand weg' kan ik deze strategie alleen maar afraden. Je hebt er niemand mee behalve jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als 'men' die werkgever zelf is, kun je dat beter niet doen. Hij/zij moet het zelf zeggen. Je kunt je het beste positief op blijven stellen en bewijsmateriaal verzamelen voor het feit dat hij/zij van je af wil. Als je dat zomaar gaat zeggen, kan dat ook uitgelegd worden als 'verzieken van de werksfeer' vanaf jouw kant (terwijl de werksfeer misschien al lang verziekt is).
Als je zo'n soort conflict met je werkgever hebt, kun je het beste contact zoeken met de vakbond of met een vertrouwenspersoon binnen je eigen bedrijf (als jullie die hebben) om jouw situatie en vervolgstappen mee te bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me niet echt slim. Zo zet je je werkgever ook aan het denken...waar rook is, is vuur...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niet doen, geeft alleen maar ideeën misschien om van je af te komen.
Als ik jou was zocht ik kontakt met een rechtsbijstand verzekering of met het arbeids bureau.
Misschien hebben jullie een OR en zit daar iemand met wie je er over kunt praten.
Heel veel sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt volledig af wat de situatie is.
- Hoe is de relatie met de werkgever?
- Hoe is de situatie van het bedrijf?
- Heeft de werkgever direct laten blijken dat hij mensen op straat wil zetten/ al dan niet met het noemen van namen?
- Is er uit een eerder gesprek gebleken dat de werkgever dat niet tevreden is over het functioneren van de werknemer?

Maar in principe raad ik het af, vaak is er niets aan de hand en als er duidelijke signalen zijn dat er wel iets speelt kies dan eieren voor je geld en ga op zoek naar iets anders. Het gesprek aangaan is over het algemeen niet handig.