Op welke manier kan de discussie over religie ophouden?

Wat zou een mogelijke reden kunnen zijn dat de discussie ophoud?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als er niet meer gesproken wordt, maar gezwegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Door het dood te zwijgen. er dus ook geen nieuwe vragen meer over te stellen.

zolang religie zich echter op verschillende manieren telkens weer in het nieuws weet te manoevreren, is het erg lastig, om de discussie te doen stoppen. Soms spelen er namelijk zaken, waar mensen wel een mening over moeten vormen. meestal zijn dat uitwassen die voortkomen uit een religie, zoals nu bijv het misbruik van kinderen in de katholieke kerk.
Zoiets kun je dan weer niet doodzwijgen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Als we allemaal dood zijn of als de hele wereld communistisch wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, communisme komt niet voor in de lijst van religies [ha ha]:http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_religies [religie heeft met zingeving en een hogere macht te maken] Communisme is een ideologie.
Als het wetenschappelijk aangetoond kan worden dat god niet bestaat.........of juist wel bestaat. Dan heb je einde discussie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iedereen hetzelfde gelooft.

(niet dat ik dat hoop of verwacht, maar het zou een reden kunnen zijn)

Toegevoegd na 10 uur:
Wanneer voor- en tegenstanders inzien dat het een non-discussie is.
Om een aantal redenen.
- het is in de logica niet mogelijk een constructief bewijs te leveren dat “iets niet get geval is”
- er is voortdurend semantische verwarring over het woord “bestaan”. De bewering “god bestaat” lijkt bedriegelijk veel op de bewering “appeltaart bestaat” maar betekent toch echt iets anders.

Godsdienst is een spel, net als voetbal. Ajax is niet meer “waar” dan Excelsior.
Tegelijkertijd gaat het zowel in godsdienst als in voetbal om heel wezenlijke menselijk zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De discussie hierover zal nooit ophouden. En aangezien er nog steeds zo veel vragen over dit onderwerp zijn, kun je een discussie niet afsluiten.
Maar niemand is verplicht om er aan mee te doen, dus kun je voor je zelf het onderwerp sluiten, als je daar behoefte aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De discussie houdt op als je bewijst dat god bestaat, lees bijgaand citaat uit The Hitchhikers guide to the galaxy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben benieuwd +!
Als je maar altijd een handdoek bij je hebt ;-)
Als God zegt dat ie niet bestaat ;)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha +1
Discussie over religie is niet erg.
Als het alleen gaat over discussie, dan hoeft die discussie niet op te houden. Waarom wel?
Een prettige discussie is heel prettig en leerzaam.

Over alles waar mensen verschillend over denken, mag en kan gediscussieerd worden.
Als het over "geloof" gaat, dan schijnt dat vaak weer veel moeilijker te liggen. Ik begrijp dat ook niet.

De moeilijkheid zit hem daar in dat mensen zich beledigd en gediscrimineerd voelen en zich in hun diepste gevoelens en gelovens aangetast als het om hun godsdienst gaat.
Het probleem zit hem daarin dat mensen het soms noodzakelijk vinden een ander hun eigen geloof op te dringen als het enige ware, echte en toelaatbare.

Als iedereen de ander, de anders gelovige, de ongelovige, de atheist en de agnost, de christen en de moslim, de katholiek en de protestant in hun eigen waarde zou laten, dan zou er weer prettig en leerzaam gediscussieerd kunnen worden.
Of misschien is de noodzaak tot discussie dan ook kleiner, maar dat hoop ik eigenlijk niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan alleen als er word aangetoond dat Hij zou bestaan, maar aangezien dat niet het geval is, zal de discussie nooit ophouden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanvaarden wat de andere zegt.
En dan punt uit.!
Anders blijf je aan de gang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we afspreken om er niet meer over te praten. Gelovigen blij, niet gelovigen blij....
Maar ik denk niet dat gelovigen zich er aan zouden kunnen houden vanwege de zendingsdrang.
Voor mij hoor ik vanaf heden geen van de steekwoorden en worden er geen vragen over geloof meer gesteld op GV. Het is zo ontzettend achterhaaald allemaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iedereen inziet dat het onzin is wat er in gebedshuizen wordt gezegd.Zal helaas nooit gebeuren,al denk ik wel dat de rk kerk een flinke optater heeft gekregen de laatste tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer we ophouden met "ons gelijk" te willen krijgen.