Om dezelfde redenen als waarom de mens kleding is gaan dragen, nl. om zich te beschermen tegen weersinvloeden en verwondingen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
omdat er nu politie is en harder moet kunnen lopen : )
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Omdat de mens veel afval produceert, hierdoor kan glas of andere pijnlijke afval op de grond liggen. Het is ook niet hygiënisch omdat je bijv. in een stuk glas loopt en vervolgens in de (resten)ontlasting van een dier. Dit zorg voor vervelende verwonden, ontstekingen en tot slot misschien ziektes zoals Tetanus.

Mocht je toch op blote voeten willen lopen zorg dan dat je een goede eeltlaag kweek zodat je niet bij ieder steentje al pijn heb, let goed op de omgeving waar je wilt lopen (In de stad voor glas en ander straatvuil, een bos is beter maar blijf goed opletten) en tot slot de Tetanusprik aanvragen (ligt eraan hoe oud je ben en je beroep, de heren van de afvaldienst zijn verplicht om "geldig" ingeënt te zijn en mensen die met dieren werken ook). De Tetanusprik wordt gegeven bij kinderen en is 15 jaar geldig.
Aanvragen kan bij je huisarts.