Door wie worden verkiezingsposters van politieke partijen gecontroleerd voordat ze op straat hangen of op internet terechtkomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Door de partij zelf, verder door niemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het lijkt wel of dat ze door niemand gecontroleerd worden.
Maar het is wel weer een mooi stukje van aandacht krijgen,door zo,n miskleun.
En dat zonder iemand te beledigen,of iemand tegen zich in het harnas te jagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit zal toch niet bewust zijn?
Bij het voeren van een verkiezingscampagne zijn politieke groeperingen gehouden aan een aantal regels. Dit zijn regels over verkiezingsborden, kraampjes, gebruik van geluidswagens, collectes en activiteiten in de omgeving van het stembureau.

Content
Verkiezingsborden
In verkiezingsperioden zijn er lokaal meestal extra voorzieningen voor het aanplakken van verkiezingsposters. Het is niet nodig om hiervoor een vergunning aan te vragen.

Verkiezingsposters worden niet als reclame gezien worden, maar vallen onder de vrijheid van meningsuiting. Zie de model-APV van de VNG, artikel 2.1.5.1, tweede lid, onder e: ‘Geen vergunning is nodig voor voorwerpen of stoffen waarop gedachten of gevoelens worden geopenbaard.’
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En weet je wat het ergste is? Ze hebben heel Nederland in de war gebracht!