Waarom durven mensen wel te praten, maar meestal niet te zingen voor een aantal mensen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat er in het algemeen eisen worden gesteld aan zingen, en men dan bij zichzelf bedenkt ""af te zullen gaan"". Zingen is net zo natuurlijk als praten, iedereen kan het. Vals of niet, maakt niet uit, barst uit in gezang bij ieder feest, of als je stemming ernaar is, denk ik maar zo. Maar als je aandacht vraagt van mensen, en ze iets wilt laten horen, dan gebruik je je stembanden en voordrachtskunst als instrument. En dat moet dan wel klinken! Of leuk zijn.

Omdat ze niet kunnen zingen. Of omdat de mensen dan niet zozeer op jou letten maar op de show die je weggeeft. Praten durven trouwens ook heel veel mensen niet hoor.

Praten is zo normaal. Dat doet iedereen tegen iedereen. Maar zingen word al een stuk lastiger. Dan moeten ze zich kwetsbaar opstellen en/of ze zijn bang om af te gaan tijdens het zingen.

Mensen,weet ik niet,maar persoonlijk durf ik niet eens voor mezelf te zingen zo'n non stem heb ik.

Een vriend van mij heeft door zijn stotteren moeite met praten,dan komt hij slecht uit zijn woorden maar met zingen is dat geen enkel probleem,dus zingen wij met elkaar. Maar ik denk,dat heel veel mensen geen zangkwaliteiten hebben dus liever praten.

Praten doe je 'altijd'. Of eigenlijk, er zijn weinig mensen die het niet kunnen. Het is logischer dat je het kan dan dat je het niet kan. Het hoort bij je, het is net zo iets als slapen. Je doet het onbewust denk ik. Je hebt er wel inbreng in over wanneer je praat en zo, maar je doet er geen moeite voor. Zingen doe je niet gauw 12 uur per dag.

Omdat er in het algemeen eisen worden gesteld aan zingen, en men dan bij zichzelf bedenkt ""af te zullen gaan"". Zingen is net zo natuurlijk als praten, iedereen kan het. Vals of niet, maakt niet uit, barst uit in gezang bij ieder feest, of als je stemming ernaar is, denk ik maar zo. Maar als je aandacht vraagt van mensen, en ze iets wilt laten horen, dan gebruik je je stembanden en voordrachtskunst als instrument. En dat moet dan wel klinken!

zingen is toch van een andere orde dan praten. niet iedereen vindt van zichzelf dat hij/zij kan zingen en het aardig klinkt om naar te luisteren. vandaar.

Omdat iedereen praat en iedereen het normaal vindt als je praat. Als je begint te zingen gaan mensen je beoordelen of het mooi of niet mooi klinkt. Waarschijnlijk is men bang voor slechte kritiek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100