Men maakte kinderen op die manier bang om te masturberen.
Masturberen was zondig: mannen mogen hun zaad alleen maar gebruiken om nageslacht te verwekken en niet om zichzelf te verwennen. Daarnaast gaat masturberen bijna altijd samen gaat met fantasieën. En die fantasieën zijn vaak zondig. De Bijbel zegt dat je seks mag hebben met je eigen man of vrouw, en niet met anderen (7e gebod). Ook de gedachte hieraan is zondig (10e gebod: je mag niet de vrouw van je naaste begeren).
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@SimonV
Je hebt helemaal gelijk. Je werd (wordt) bang gemaakt. Je zou doof worden, gek worden, rugklachten krijgen en verdoemd worden. Het gekke is, dat op de internaten de fraters en priesters niet bang waren voor hel en verdoemenis. Die lusten er wel pap van.
HannekeJanssen
4 jaar geleden
"Het gekke is, dat op de internaten de fraters en priesters niet bang waren voor hel en verdoemenis. Die lusten er wel pap van." - Die wisten wel beter v.w.b. masturbatie. En blijkbaar waren ze niet zo bang om kinderen te misbruiken / werd dat in die tijd niet als zo schadelijk gezien als nu / was de drang te sterk.