Bij AfD, CDU, CSU, FDP en SPD zijn voor.
De Grünen en Linke zijn tegen.
Meer dan de helft van de parlementsleden is tegen de invoering van een snelheidsbeperking van 130 km/u op Duitse snelwegen, blijkt uit een check van afgevaardigden op www.abgeordnetenwatch.de uit 2017.
Het officiële standpunt van de SPD, genomen in 2007, is echter nog steeds tegen.
... voor, dus.
.
Peiling bij Europese verkiezingen 2019:
Linksen en Groenen eisen een limiet van 120 km op de snelweg.
De SPD vindt een snelheidslimiet uit het oogpunt van het klimaatbeleid discutabel.
AfD, CDU, CSU en FDP verwerpen een snelheidslimiet categorisch.
SimonV
4 jaar geleden
Bordensteker
4 jaar geleden
Er wordt hier naar partijstandpunten gevraagd, en dan moet er blijkens je brontekst eigenlijk staan dat de SPD in 2007 bij meerderheid het standpunt heeft ingenomen vóór een snelheidsbeperking tot 130 km/h te zijn:
“Aus der SPD-Fraktion stellten sich im Kandidaten-Check eine große Mehrheit der Abgeordneten gegen ein Tempolimit – und damit gegen den gültigen SPD-Parteitagsbeschluss (97 von 153 MdBs). Im Jahr 2007 hatte sich die SPD auf ihrem Hamburger Parteitag mehrheitlich für eine allgemeine Geschwindigkeitsbegrenzung von 130 km/h ausgesprochen.” Deze latere (en deels onvolledige) enquete op de man af van kandidaat-afgevaardigden in 2017 af doet formeel niets af aan het op de Parteitag in 2007 genomen besluit.
SimonV
4 jaar geleden
Bedankt. Toegevoegd.