Na hoeveel tijd kan ik mijn pakketje verwachten wat ik via marktplaats heb betaald?

2 Weken geleden een artikel besteld, rekeningnummer + gegevens gekregen en betaald. Degene heeft het produkt van de website verwijderd. Ik weet dat de feestdagen er tussen zitten dus daar houd ik rekening mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K

Het beste antwoord

Ik weet dat wanneer ik een betaling vandaag doe dat de ander het vaak morgen al op de rekening heeft. Als hij dan die dag het pakket op de bus doet kan ik het de dag erna al hebben. Ik heb zelfs eergisteren wat besteld en via paypal betaald en gisteren al gekregen. Dus het kan echt snel.
Je hebt er echter mensen bij zitten die tussentijds op vakantie gaan en dat niet even melden. Dus dat kan hier aan de hand zijn. De kerstvakantie loop nog deze week. Ik zou de verkoper zaterdag even mailen hoe het staat met jouw bestelling. Als je dan gewoon reactie krijgt kun je ervan uitgaan dat je het alsnog krijgt.
Dus voorlopig even uitzitten. Heb je eind volgende week nog niks dan melding maken bij marktplaats en aangifte doen. Het maakt daarbij niet uit hoeveel het bestelde gekost heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat weet je nooit zeker met marktplaats.
Het kan zijn dat je opglicht bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf of de verkoper veel verkoopt en dagelijks naar het postkantoor gaat. Of dat hij alles verzamelt. Of gewoon werkt en tijd vrij moet maken om je pakket te posten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de persoon die het pakket verstuurt op een maandag zijn pakket op de bus doet dan kun je deze zeker donderdag of vrijdag ontvangen.

Soms duurt het iets langer, een andere keer wat korter.

Stuurt die persoon het pakket op donderdag dan valt daar zaterdag, zondag en maandag onder. Op zondag en maandag worden er geen particuliere pakketten geleverd.

In dit geval kun je het pakket op woensdag of donderdag krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik jou was zou ik contact opnemen met de persoon van wie je iet gekocht hebt. Als deze niet reageert weet je genoeg.

Helaas is het zo dat je vrijwillig geld hebt over gemaakt en je dit als particulieren onder elkaar (koper/verkoper marktplaats) dus niet terug kunt laten storten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is dat pakketjes juist best snel verstuurd worden. Je had dat pakketje al ontvangen moeten hebben. Als de afzender het artikel daadwerkelijk als pakket verstuurd heeft via PostNL, moet je het kunnen traceren via "track & trace". Vraag de afzender naar de verzendgegevens (nummer).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 4x een product gekocht via marktplaats ( alle 4 de keren speelgoed uit de jaren 80) en alle 4 de keren had ik het ongeveer binnen een week binnen. Maar uiteraard verschilt dat per verkoper. Ik zou me als ik jou was nu nog geen zorgen maken of je het nog wel krijgt maar als je over een week nog niks hebt ontvangen dan zou ik me toch langzamerhand af beginnen te vragen waarom het zo lang duurt want dan wacht je al 3 weken en dat is wel een beetje lang inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wacht nog 2 a 3 dagen...
anders ben je wellicht opgelicht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n pakketje moet je binnen 7 normale werkdagen binnen hebben.Sommige adverteerders zijn traag in het afsturen dat ze het soms na 2 dagen na ontvangst van het geld wegbrengen.Persoonlijk kijk ik altijd wat de verkoper nog meer aanbied en houd deze artikelen ook in de gaten.Zodra ik het geld overgemaakt heb mail ik dit hem/haar altijd nog.Op die manier heb ik altijd in mijn postvak zijn emailadres en telefoonnummer.