Hoe lang mag een uitzendbureau jouw gegevens bewaren?

Mij wordt gevraagd toestemming te geven mijn gegevens 2 jaar te bewaren. Ik ga via hen werken als het mee zit.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ze moeten je gegevens 7 jaren bewaren voor o.a. de belastingdienst. Vervolgens moeten ze je uit hun systemen wissen tenzij er een gegronde reden is om jouw gegevens langer te bewaren, bijvoorbeeld omdat je na die 7 jaren nog in dienst bent.

Waarom ze maar toestemming vragen voor twee jaar begrijp ik niet goed, dat zou je moeten navragen.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb je een bron? Die 7 jaar is volgens mij niet meer zo. Die wet is veranderd.
paulus811
4 jaar geleden
De bron ben ik zelf. Ik werk bij een van de grootste accountantskantoren en hou me met van alles en nog wat bezig waar ook persoonsgegevens aan de orde zijn. De gegevens van onze salaris-, personeel- en klantenadministraties moet je 7 jaar bewaren omdat de belastingdienst er naar kan vragen. Daarom verbaasd het me dat het uitzendbureau slechts toestemming vraagt voor 2 jaar, ze moeten jouw gegevens namelijk ook 7 jaar bewaren. Werk je er na die 7 jaar niet meer, dan moeten de gegevens verwijderd worden, tenzij er een aannemelijk belang is om de data wel te bewaren. Dat kan bijvoorbeeld aan de orde zijn als er een geschil is of een claim tussen de ex-werkgever en de betrokken ex-werknemer.