Heeft Erdogan ook gereageert op de aanslag in Utrecht?

https://www.bndestem.nl/buitenland/erdogan-christchurch-is-laatste-voorbeeld-van-groeiend-racisme-en-islamofobie~a0a0a41d/

Erdogan voelt zich aangevallen door de aanslag in Christchurch Australië. Omdat een niet moslim moslims heeft gedood. Maar heeft Erdogan ook een mening gegeven over de aanslag van de moslim naar niet moslims in bv Utrecht?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/18/volg-hier-het-nieuws-over-de-schietpartij-in-utrecht-a3953633 Erdogan: Turkse inlichtingendienst doet onderzoek
De Turkse inlichtingendienst doet onderzoek naar het motief van de verdachte. Dat heeft president Erdogan laten weten, meldt persbureau Reuters. De inlichtingendiensten onderzoeken of er sprake is van een terroristisch motief of dat de verdachte een ander motief had. In een verklaring laat het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken weten de gebeurtenissen van vandaag "sterk te veroordelen".

Het beste antwoord

Ja. Erdogan heeft gezegd dat de Turkse inlichtingendienst ook onderzoek doet naar de vraag of de dodelijke schietpartij in Utrecht is uitgevoerd uit persoonlijke of uit terroristische motieven.
SimonV