Kun je twee soorten wasmiddel veilig mengen?

Ik heb (helaas) een te goedkoop merk wasmidddel gekocht. Het werkt niet goed. Geen schuim te zien bij dubbele hoeveelheid poeder en schoon is de was ook niet echt. Nou vind ik het zonde om weg te gooien. Kan ik gewoon een ander merk wasmiddel (A-merk) kopen en dat mengen met de slechte? Dan gebruik ik toch de slechte maar “verbeter” het met een goed wasmiddel.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.5K
Inekez1
5 jaar geleden
- geen schuim te zien - Als je wel schuim ziet, gebruik je teveel wasmiddel. Dat is slecht voor de machine, slecht voor het milieu, slecht voor je portemonee en je was wordt er niet schoner van dan bij de goede dosering. Teveel schuim kan er juist voor zorgen dat je was minder schoon wordt! Er komt dan teveel lucht in. Lucht neemt geen vuil op, water wel.
Inekez1
5 jaar geleden
Gebruik het goedkope wasmiddel gewoon voor was die niet echt vuil is. Dus zonder vlekken, maar gewoon om je dekbedhoes, handdoeken of t-shirts weer fris te wassen. Was die wel erg vuil is en goed schoon moet worden kun je dan wassen met een ander wasmiddel. Let ook op het programma en de temperatuur. Misschien is het goedkope wasmiddel wel goed werkzaam op hogere temperaturen of bij langere wasprogramma's waarbij het wasmiddel meer tijd krijgt om op de vlekken in te weken. Niet elk sopje is geschikt voor de snelle was op 30 graden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar Inekez1. Ik had begin dit jaar een monteur van Miele bij mijn machine en die toch echt dat je zeker iig wat aan schuim moet hebben om de was goed schoon te krijgen. Teveel sop is idd niet goed voor milieu en je kleding. Maar op dat opzicht is wasmiddel sowieso slecht voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Gewoon mengen. Ik gebruik altijd een bol met vloeibaar wasmiddel. Als de ene fles bijna leeg is, gooi ik dat in de bol en vul ik het aan met de nieuwe fles. Aangezien ik nogal afwissel met merken, heb ik vaak twee middelen bij elkaar.
Trouwens, wasverzachter, shampoo alles meng ik.
Zonde om resten weg te gooien.
TurfGraver
5 jaar geleden
Of wassen met Ozon. ;)

Antwoorden (1)

Blijft het nog steeds een slecht wasmiddel. Mengen kun je het maar lost het iets op. Neem je verlies en gooi het gewoon weg.
Je kunt het dus zonder zorgen mengen maar het blijft dan nog steeds half slecht en half goed.
Toegevoegd op 03 januari 2019 15:16: tekst
ronron1212
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat is niet zo goed voor het milieu. Ik verspil liever niets.
Ook is dit geen antwoord op de vraag maar eerder ee reactie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De vraag is of dat veilig kan
TurfGraver
5 jaar geleden
Uit antwoord:
"Je kunt het dus zonder zorgen mengen"
En eh, dit is beter voor milieu?