Is geweld aanstekelijk?

Enschede enkele weken terug: gestoorde italiaan schiet 2 vrouwen onder wie zijn ex en kind dood en daarna zichzelf.

Enschede vandaag: schietpartij voor Leger des Heils: 1 man in scootmobiel zwaargewond afgevoerd overleden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja ik denk het wel.
Het komt steeds weer voor als iets veel media aandacht heeft gehad lees je een poosje later bijna altijd net zo iets weer in de kranten.
Als er schiet partijen b.v. in Amerika zijn geweest op scholen dan duurt het nooit zo erg lang of er vindt een soort gelijk incident plaats.
Ik vind het persoonlijk altijd doodeng als er weer wat gebeurt is met veel media aandacht want dan kun je bijna wachten op de volgende.
Iets minder aandacht zou de wereld denk ik een stuk veiliger maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja helaas, ook in Enschede lopen van die gekken rond die onze wereld verpesten.
Geweld roept geweld op. Het is besmettelijk en aanstekelijk, als een roes die je in de greep krijgt. Het tast zowel daders als slachtoffers...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen door je te indentificeren met het kwaad.
Door daarvoor te kiezen en toe te laten in je leven krijg je dit soort excessen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker! Sinds een paar jaar is het fenomeen gezinsdrama iets wat veel voorkomt. Meestal is het de vader die zijn vrouw en kinderen vermoord. Je leest het bijna wekelijks terwijl je er vroeger nooit iets van hoorde. Wat mij betreft kunnen ze dit uit de media laten want het brengt mensen op ideeen.