Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn de meeste markten alleen ochtend markten ?

Waarom niet de hele dag ?
In mijn gemeente duurt de zaterdagmarkt maar tot 1 uur.
Ik heb af en toe best zin om naar de markt te gaan, maar op zaterdag slaap ik meestal uit, en als ik aankom zijn ze alweer aan het afbreken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
968

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De markt is ambulante handel wat wil zeggen dat de handelaren reizen naar de plaatsen waar de zaken verkocht worden, dit houdt ook in dat men weer terug moet reizen naar de vestigingsplaats soms aan de andere kant van het land en daar moet dan nog de auto uitgeladen ,de spullen opgeborgen, de administratie gedaan en eventueel de auto geladen voor de volgende werkdag,als de makt dan tot 18 uur duurt is de handelaar en zijn personeel pas tegen middernacht klaar terwijl hij wel al vroeg in de morgen aanwezig moet zijn om de handel voor te bereiden voordat de steden op slot gezet worden voor vrachtverkeer en ze dus niet meer bij de markt kunnen komen,dus als jje naar de markt wil zal je een keertje eerder op moeten staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de wat grotere plaatsen gaan ze pas rond half 5 opruimen. Dus misschien moet je iets verder reizen.

Hier heb je een site waar je alle markten en braderien kunt vinden. Alvast veel plezier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon goed zoeken, dan kan je vanzelf wel een markt vinden die ook 's middags te bezoeken zijn. Bij ons is de markt iig ook 's middags.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie op dit moment twee mogelijke oorzaken:
1. Omdat de marktkooplui ook niet 24/7 willen/kunnen of zelfs mogen werken.
2. Omdat de marktkooplui in totaliteit méér kunnen verkopen door 's middags weer in een andere plaats te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een kleine aanvulling : ze moeten vaak eerst nog naar veilingen om groenten, fruit en bloemen te halen, dus ze gaan om ong. 4 uur op pad. Inkopen, afhalen
, inladen, naar de marktplek rijden, uitladen en opbouwen...ze hebben er al een halve dag opzitten, vóór de markt begint....Als je met kleren of beddegoed staat, zal het anders zijn, maar voor levensmiddelen en brood en zo, wat echt vers moet zijn, zal je als verkoper toch echt vroeg uit de veren moeten....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding