Wanneer geef je aangifte van rare opmerking bij de fysiotherapeut?

Tijdens een behandeling bij de fysiotherapeut zei hij toen hij mijn rug omdraaide en ik in bh op de bank zat dat ik 'mooie blauwe ogen had'.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
Castle
5 jaar geleden
Ik denk dat zo'n opmerking weinig zal doen bij een eventuele aangifte. Ook zal een klacht of een aangifte je relatie niet met hem ten goede komen. Je kan ten alle tijden een andere fysiotherapeut kiezen. Dit is ook normaal aangezien je wel vertrouwen in zo iemand moet hebben en als je die niet hebt dan is veranderen beter.
AlphaLimaSierra
5 jaar geleden
Jammer dat een compliment tegenwoordig ook al gezien wordt als negatief. Wat wordt de wereld toch flets, als er niets meer gezegd kan worden, zonder dat er iets achter gezocht wordt.
Erna55
5 jaar geleden
Ik vind het geen " rare opmerking".
Kan het zijn dat jij vantevoren al erg gespits was op ongepast gedrag ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@appelsientje, u hebt natuurlijk direct laten merken dat u deze opmerking niet fijn vond. De fysiotherapeut doet er verstandig aan u alleen nog te behandelen in het zicht van een collega en als dat niet mogelijk is, geen enkele afspraak meer met u te maken.
paulus811
5 jaar geleden
Ben het helemaal met AlphaLimaSierra eens. Je kunt tegenwoordig niets meer zeggen of je wordt aan de metoo boom opgehangen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Paulus811, lees mijn reactie eens op de juiste toonhoogte. Deze therapeut moet zichzelf beschermen

Antwoorden (1)

Als je je bedreigd, geintimideerd en/of onveilig voelt kun je beter opstappen.
Daar kun je ook melding van maken en/of een klacht over indienen.
M.i. valt een opmerking over je ogen daar niet onder,of het moet zijn dat hij/zij wat al te overdreven zat te flirten.
Je kunt ook gewoon zeggen dat je daar niet van gediend bent natuurlijk.
Wellicht heeft hij/zij gewoon iets positiefs willen zeggen.
Zoek niet overal wat achter, de meeste mensen hebben het gewoon goed met je voor.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Een klacht indienen omdat iemand zegt dat je mooie blauwe ogen hebt, lijkt mij voer voor een psychiater
paulus811
5 jaar geleden
Kom op JoanDArc, niet elk compliment is meteen een poging tot aanranding hoor!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@paulus811, dat bedoel ik dus. Als je daar al aangifte voor wil doen, kan alleen de psychiater nog helpen.
paulus811
5 jaar geleden
@JoanDArc, sorry, ik had je helemaal verkeerd begrepen. Je hebt gelijk.