Zijn er EU landen waarvan de apk wetgeving van auto's soepeler is dan in Nederland?

Ik wil mijn auto die in mei niet meer in Nederland de weg op mag in een buitenland verkopen waar die nog wel mag rijden.

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
tinus1969
een jaar geleden
Even los vd apk als wettelijke eis, een auto die niet meer aan de apk voldoet is ook van slechte kwaliteit en gast niet veel meer opleveren. Waarom dan al die moeite? Is vooral een recept voor gelazer of oplichting.

Antwoorden (1)

Binnen de EU zijn de regels voor veiligheid (A.P.K.) overal gelijk. Wel kunnen verschillende landen veschillende aanvullende eisen hebben.
jc54
een jaar geleden