Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je jezelf ophemelt,wie hou je dan voor de gek?Die andere of jezelf?

Sommige personen liegen over hun uiterlijk.Ze geven zichzelf een maatje grotere borsten of ze liegen 2-3 cm over hun geslachtsdeel,maar wie hou je dan voor de gek?Jezelf of je gesprekspartner?Dat wat ik noem zijn maar voorbeelden hoor,en ik zeg ook niet dat iedereen zichzelf ophemelt,maar je hebt mensen die zich altijd mooier praten dan dat ze zijn.Waarom doen ze dat?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nog steeds aan het chatten? ;)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Hahaha...idd.Je moet toch iets doen om de nachtelijke uurtjes door te komen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je houdt dan beiden voor de gek.
Jezelf en die ander.
En waarom ze dat doen? Om indruk te maken op een ander. Triest dat er mensen zijn, die moeten liegen.
Het lullige van al is namelijk...dat het op den duur toch uitkomt. En dan staan ze pas goed voor lul. En kan het ook nog de vriendschap kosten...als je dat bij de verkeerde ( de goede, eerlijke mens) doet.
Als je vaak verder kijkt en door de leugens heen...stellen ze eigenlijk niet zoveel voor behalve een hoop lege woorden en valse beloftes.
Alleen de mensen die ook liegen, kunnen goed met deze mensen overweg. Soort zoekt soort nou eenmaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

tja - je vraag suggereert eigenlijk het antwoord al... Toch help bluffen (of ophemelen) in het dagelijks leven denk ik. Mensen die zichzelf net iets beter voordoen dan ze zijn krijgen meer kansen. Als ze teveel bluffen vallen ze door de mand, maar als je het goed doseert kom je volgens mij erg ver! Het is net als het verkopen van je huis - daar noem je ook alleen de positieve dingen en dik je ze een beetje aan, en de negatieve laat je weg of verbloem je...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Vaker is het zo dat mensen liegen over hun uiterlijk om bij een groep te horen.Tegenwoordig is dit meer aan de orde dan vroeger.Het kan ook zijn dat ze zichzelf ophemelen om zo hun zwakheden te verbergen.En ja uiteindelijk hebben ze zichzelf hier het meeste mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Jezelf!! Zowiezo! Als je zelf er van overtuigt ben dan ben je de ander niets schuldig. Mara jezelf wel want ooit komen mensen we wel achter en dan kom je over als een sukkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Beide partijen worden voor de gek gehouden. Als je het doet in een sollicitatiegesprek om wat zelfverzekerder over te komen kan het goed uitpakken. Overdrijf het echter niet, want daar wordt zo doorheen geprikt.

Wat het uiterlijk betreft zie ik er de voordelen niet van. Accepteer jezelf zoals je bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het is lastig meten aan lichaamsdelen die nogal in maat kunnen varieren.
Bovendien zijn er denk ik weinig mannen die werkelijk hun onderdeel opmeten.
Dat zou ook lastig zijn, opmeten is niet opwindend en je krijgt dus een vertekend resultaat.(of je vrienin moet het op het juiste moment doen, maar die heeft dan denk ik andere behoeften)
Dan is nog maar de vraag; meet je onderlangs of bovenlangs.
Bij vrouwenborsten is dat -zij het in mindere mate- (zwangerschap niet meegerekend) ook het geval.
Houd je wat vocht vast oid , dan scheelt dat iets, net als het moment in de periode, de homonen schommelen nu eenmaal.
In het gunstigste geval "liegen "ze de speling van het systeem erbij, in het ongunstiste geval liegen ze er hun minderwaardigheidscomplex bij.
Over de geslachtsdelen opscheppen vind ik minder erg
dan over kwalificaties die veel steekhoudender zijn.
Opscheppen en overdrijven op je CV , dat is pas vervelend
of -als je een partnerschap aangaat over inkomen , lasten en schulden.
Het zit in de aard van de mens zich iets mooier voor te doen, waar denk je dat je met make-uppen mee bezig bent of push up beha's.
Ook de term "dress to impress " zegt al iets.
Je houd dus en jezelf en anderen voor de gek.
Binnen een bepaald kader hoort het echter bij ons gedrag en wordt het soms zelfs van ons verlangd (een leugentje om bestwil).
Mensen die bloed-eerlijk met de juiste maten (inclusief de tolerantie) schermen, veinzen daarmee eerlijkheid , mogelijk om een oneerlijke component uit hun karakter te verhullen.
Dus binnen sociaal aanvaarde kaders is zelfoverschatting
haast gebruikelijk te noemen.
Kom je dicht genoeg bij , dan zie je de juiste maten / competenties wel.
Overigens is het bij fors geschapen mannen beter als het
een paar cm. kleiner blijkt te zijn, iets te lang kan erg pijn doen heb ik me laten vertellen.
Dus is binnen aanvaardde kaders overschatting normaal
Zelfs dieren (balsende vogels etc. ) doen het.
Maak je er dus niet te druk om, je overschat dan mogelijk je eigen integriteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dan ben je een toneelspel aan het spelen, dus je houd die andere en jezelf voor de gek!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing