Hoe kom je erachter of iemand wel echt is wie hij/zij zegt te zijn?

Ik heb om mijn msn iemand waar ik veel mee praat, ik ken diegene niet. Het is iemand van 15 (zegt diegene).

Maar hoe kom ik erachter of hij/zij wel echt is wie die zegt te zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (6)

Via MSN kom je daar niet achter, wellicht kun je wat vinden op het internet over de persoon. Denk aan goole, facebook etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die mogelijkheden zijn toch een beetje meer van hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan is er ook nog de vraag of diegene wel eerlijk is over zijn naam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er niks te vinden is, kun je er vanuitgaan dat die de kluit belazerd.
Chatten met een webcam aan helpt en dan vragen stellen die hij/zij moet uitvoeren - natuurlijk kan je dan ook niet zien of hij/zij precies 15 is of zo

Toegevoegd na 9 minuten:
ik bedoel hier niets naars mee, maar ik bedoel dat je dan de persoon in het echt kan zien en dan direkt kan chatten/text typen, met beeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag hem zijn ID kaart voor de webcam te houden, waarbij je een watermerk kan zien.

Dat is eigenlijk de enige manier om iemand op zijn/haar leeftijd te controleren, zelfs buiten MSN...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit vind ik een goeie! +
Eigenlijk kun je daar nooit écht achter komen. Ook niet in 'real life'. Iemand anders kan zich altijd voordoen als iemand anders, soms ook heel geloofwaardig, zelfs als je diegene al jaren kent. Soms weet iemand zelfs zelf niet helemaal wie hij "echt" is, en zeker als je 15 bent is dit vrij normaal.

Ik denk echter dat je wilt weten hoe je erachter kunt komen of er geen oude vrouw achter MSN zit in plaats van een jong jongetje. De enige echte manier is door met diegene af te spreken. Mocht je dit willen gaan doen; doe dit dan in een openbare omgeving waar veel mensen rondlopen, zorg dat er bekenden zijn die weten waar jij bent en neem je mobiele telefoon mee.

Op andere manieren kun je webcam aanzetten en hem of haar vragen bepaalde handelingen uit te voeren. Dit kan zijn; iets op een papiertje schrijven en laten zien.
Een webcam-beeld kan namelijk nep zijn.

Als diegene geen webcam heeft kun je hem vragen stellen over bijvoorbeeld school, vriendinnetjes, hobbies en dergelijke. Vraag vanalles over de dingen die een 15-jarige jongen bezig kunnen houden en probeer van daaruit in te schatten of de antwoorden kunnen kloppen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja; via deze website; www.wieowie.nl, kun je informatie over mensen vinden op internet. Je kunt zijn voor- en achternaam invoeren en eventueel ook de woonplaats of bijvoorbeeld school erbij zetten.

Vervolgens zie je alle sites waar iemand met deze gegevens accounts heeft aangemaakt of berichtjes heeft achtergelaten. Zo kun je er eventueel ook achter komen of het echt is, of er een spelletje wordt gespeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je weet van welke sport degeen houdt eens vragen bij welke vereniging(en) hij lid is. Vraag dan ook eens naar de laatste wedstrijd en de uitslag....van zijn eigen team natuurlijk.
In veel gevallen kun je dan daar namen natrekken of de uitslagen via de vereniginssite controleren....uiteraard de uitslag wel vragen voor dat ie op die site staat. (Dus zondag al vragen als de site maandag bijgewerkt wordt)

Is geen zekerheid maar in iedergeval een indicatie dat die persoon daar bekend is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste, als je veel met iemand praat op msn, en hem daarmee een bepaalde mate van vertrouwen schenkt heb je er RECHT op om te weten, wie hij of zij is.
Als die persoon zijn naam niet wilt noemen heb je RECHT om de waarheid over de persoon te weten, zoals leeftijd en of het een man of een vrouw is. en dat moet na te trekken zijn.
Zeg dat je niet meer met hem of haar wilt doorpraten zonder dat hij/zij zich meldt met naam en toenaam en eventueel met adres.

Dat is normaal gedrag als je met iemand praat. En dat hoort ook op internet zo te zijn. Vergelijk hier op GV, de mensen noemen vaak niet hun naam, maar je weet wel of het een man of een vrouw is en de leeftijd en bij de moderatoren is meer bekend.

Je hebt volledig gelijk dat je die vraag stelt!

Ook als ik elders, op een spellensite, wat meer met iemand in gesprek raak, dan zeggen wij, volwassen mensen, altijd wie we zijn en waar we wonen. Ook zonder dat het betrekking heeft op man/vrouw of anderszins erotisch getinte praatcessies, als je iemand je vertrouwen schenkt HOORT het zo te zijn dat die ander zich laat kennen.

Anders kan je in manipulatieve situaties terechtkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Als die persoon zijn naam niet wilt noemen heb je RECHT om de waarheid over de persoon te weten, zoals leeftijd en of het een man of een vrouw is. en dat moet na te trekken zijn." Natuurlijk niet. Iemand heeft recht op privacy. En jij hebt het recht zelf te beslissen met wie je om wil gaan. Dus als iemand zijn naam of adres niet zegt dan kun jij zelf beslissen al dan niet met die persoon te chatten. Ik heb een paar goede internet vrienden met sommige van wie ik al meer dan 10 jaar contact heb waarvan ik de echte naam niet weet, en zelfs van 1 de leeftijd niet. En dat hoeft ook niet. Je leert iemand toch genoeg kennen om een idee te hebben van hoe die persoon. Leeftijd, geslacht, adres geeft alleen maar kaders aan het denken in een hokje. "Ook als ik elders, op een spellensite, wat meer met iemand in gesprek raak, dan zeggen wij, volwassen mensen, altijd wie we zijn en waar we wonen. " Wij, volwassen mensen, of in elk geval ik, vertel eigenlijk NOOIT aan iemand online waar ik woon. En ook mijn eigen naam, en e-mail adres en leeftijd zeker niet bekend bij de moderators of beheerders hier. Sterker nog, mijn vorige nick hier 'SonjaD' klinkt als mijn echte naam, maar is dat echt niet. Sorry Ineke, maar ik ben het hierin echt niet met je eens. Wie je offline bent hoeft niets te maken te hebben met wie je online bent. TOTDAT je elkaar gaat ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mormel het is wel een verschil als je als volwassenen met iemand chat, of als je, zoals youris, 16 bent.
Vind het heel verstandig van hem dat hij uit wil zoeken met wíe hij eigenlijk aan het chatten is.
Wil diegene dat niet bekend maken vind ik dat verdacht en ik vind dus ook dat hij mag vragen om duidelijkheid, zoniet, stoppen met chatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet hoe diegene heet