worden kassameisjes nooit moe?

van al dat vriendelijke gedoe, ondanks vervelende klanten en ander gezeur, blijvne de meesten best aardig.... uitzonderingen daargelaten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Vriendelijk zijn is helemaal niet vervelend, de meeste klanten zijn heel vriendelijk terug.
Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen, en dan wordt het wel heel lastig...

Ik ben een kassameisje geweest, in 2 verschillende winkels.
Eerst bij een COOP supermarkt, die zat naast een inrichting waarvan de patiënten zelfstandig boodschappen mochten doen.
Alsof gewone, chagrijnige klanten al niet erg genoeg waren, deden deze psychiatische patiënten daar een flinke schep bovenop.
In de 4 dagen dat ik daar gewerkt heb kreeg ik flink wat muntgeld in mijn gezicht gegooid, scheldpartijen naar mijn hoofd, er kwamen vechtende klanten voorbij, ik kreeg alle soorten artikelen wel een keer tegen me aan gesmeten.
Dus na die 4 dagen nam ik ontslag.

Weet je, de klanten zijn het grootste probleem nog niet.
Het probleem is dat de leidinggevenden je behandelen als minder dan poep.
Toen deze gestoorde klanten zich zo tegen mij gedroegen, stonden de hoofdkassière, de manager en nog wat anderen lachend op een rij te kijken naar wat er gebeurde, niemand greep in.
Ach, het is natuurlijk maar een kassameisje.

Ook heb ik bij de Albert Heijn gewerkt.
Daar kwamen gelukkig bijna geen psychiatrische patiënten.
De klanten waren eigenlijk over het algemeen heel leuk!
Ik had best plezier in het werk, er was leuk contact met de klanten, sommigen kwamen vaak zelfs in de rij staan om bij mij af te rekenen, terwijl ze eerder bij een ander aan de beurt konden zijn.
Het vriendelijk zijn ging me goed af, ik leerde de klanten kennen.
Ik was heel aardig tegen iedereen, en dat kreeg ik dik terug. (Een paar naargeestige zuurpruimen daargelaten.)

Helaas ging het hier ook weer fout met de leiding.
Ze behandelden de kassières als kleuters, berispingen om de meest onzinnige, kleine dingen vlogen je om de oren.
Het zijn echt vuile slavendrijvers en de kassières worden behandeld als het laagste van het laagste.
Als dit niet zo was, was het best oké werk geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi ervaringsverhaal. Ja dat betuttelen, dat hakt er in he, zeker voor eigenwijze typetjes zoals wij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist! Ik werd er echt ziek van, hoe sommige mensen neerkijken op een tiener die goed haar werk doet en op een eerlijke manier wat geld probeert te verdienen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me een rotbaan. En de hele dag maar weer opratelen: Wilt u zegeltjes? Heeft u een bonuskaart? Wilt u spaarpunten? enz. Word als klant al doodziek van dat gezeur dus kan me voorstellen dat een cassiere dat zelf ook wordt. Hele dag op de automatische piloot moeten werken, bah. Plus voor je verhaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In al die jaren nog niks veranderd dus. Mijn 'winkeljaren' liggen alweer een heel tijdje achter me (begin jaren 90) maar bij mij is het ook de kleuterschoolmentaliteit vanuit het management die me de das om heeft gedaan.
(Aldi en tuincentrum trouwens) . Bij bouwmarkten, blokkers, kledingzaken en nog wat kleine bedrijfjes heb ik overigens exact dezelfde ervaringen. Ik vrees dat het inherent is aan het werken in het grootwinkelbedrijf. De werknemer is inderdaad minder dan stront en te allen tijde vervangbaar door iemand die wel weer even ja en amen knikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hoe wordt een winkelketen zo groot...
Waarschijnlijk mede dankzij het aannemen van de meest goedkope en gewillige krachten...
Als men als werknemer van een dergelijk bedrijf nu iets respectvoller zou worden behandeld dan zouden ze wat intelligenter volk kunnen aannemen...
Het is belachelijk hoe grote bedrijven met zo veel klandizie zo met hun mensen kunnen gooien, en dat er nooit iets aan gedaan wordt. Er zijn gewoon genoeg jongeren (voornamelijk) die zo'n behandeling accepteren.
Logisch ook, want overal waar je aan de bak kunt wordt je zo behandeld tegenwoordig, dus er is weinig keus...

Andere antwoorden (11)

ik zou zeggen, vraag het eens aan een kassameisje ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als voormalig kassameisje: nee hoor :-)
Door positief te blijven krijg je ook heel veel positiviteit terug!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor volgens mij niet. Waarom zouden ze moe worden. Ze rekenenen alleen maar af. En een klein babbeltje erbij. En dan tot ziens.!
Hup volgende klant...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is onzin ! toen ik bij de gamma achter de kassa zat heel de dag was ik veel moeier dan toen ik 50uur in de week in de horeca rende en vliegde. Puur door het alleen zitte raak je vaker uitgeputter dan als je druk bezig bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het kan best vermoeiend werk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, Babyfaced, tijd om eens een paar weken kassa te draaien in de buurtsuper. Eens kijken hoe moe je 's avonds bent - zal je vies tegenvallen !
Ja heel erg. Vooral als je heel de dag moet zitten. En sorry dat ik het zeg maar ik ken weinig kassapersonen in mijn buurt die ooit wel is oprecht lacht oid. De meeste zijn geoliede machines die alles automatisch doen.

Ik doe tegenwoordig ook werk achter de kassa maar hier is het staand en dat is minder vermoeiend dan zittend. En ik maak met elke klant een praatje en lach altijd omdat ik altijd op myn werk vrolijk ben. en dat is puur omdat ik nu leuk werk doe en afwisseling heb. de meeste kassa werk is vaak op de automatische piloot waardoor de cassieres vaak niks spontaan doen of leuk lachen. vooral in de supermarkte hier.

Dus mijn conclusie is:

- ja je word er moe van
- zolang het werk altijd afwisselend is hou je meer plezier en uit je dat ook
- vele cassieres doen hun werk op de automatische piloot
- zolang je bezig bent blijft het leuker dan zittend de hele dag
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel maar je maakt het niet veel mee :)
Ik denk dat het per persoon verschilt. Ook ik ben kassa'meisje' (als bijbaantje), en ik ben na een dag werken altijd doodop. Ik heb geen idee waar het aan ligt, ik kan (meestal) de hele dag zitten, en heb (zoals meerdere mensen boven mij) op een uitzondering na ook allemaal aardige klanten. Maar ik wordt er wel erg moe van. Het verschilt dus per persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste klanten zijn ook best aardig. wie goed doet, goed ontmoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu ja, de meesten blijven overal best aardig, maar er zijn uitzonderingen. Dus er zullen best kassameisjes zijn die wel eens moe worden van al die vreselijke klanten en ander gezeur.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou toen ik 16 was en dat werk net ging doen vond ik het leuk en was ik vanzelf heel vriendelijk, maar uiteindelijk toen ik ongeveer 18 was begon ik toch de sch*jt te krijgen van al die vervelende klanten en heb ik maar ontslag genomen...
Ik denk dat die 'met namen jonge' meisjes blij zijn dat ze hun eigen centen verdienen en als klanten zeuren toch alleen maar denken (ik krijg hier voor betaald).
(dat dacht ik tenminste altijd.) Plus er zijn ook wel klanten bij die je dag gewoon beter maken als ze je een complimentje maken of fooi geven, dat was ook wel leuk aan het werk.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er is ook een verschil kwa klanten met winkels (met een kledingwinkel bijvoorbeeld) of een supermarkt.
De mensen die boodschappen doen in een supermarkt zijn veel sneller geïrriteerd, omdat boodschappen doen niet leuk is. En kleding kopen vinden mensen meestal wel leuk en daardoor zijn ze dan ook vriendelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk worden kassameisjes ook moe'. Geloof het of niet , maar het zijn ook gewoon mensen.

De grap is dat wat je kaatst, je ook kunt terugverwachten. Als je de hele dag met een chagrijnige smoel aan de kassa zit, zijn je klanten ook niet op hun best. Als jij de hele dag voor iedereen een vrolijke glimlach en een vriendelijk woord hebt, is dat wat je (van de meeste mensen) terugkrijgt.

En wonder boven wonder, op die tweede manier is het veel langer vol te houden, voel je je beter, voelen de mensen zich beter, is je baas tevredener en ga je met een lekker gevoel - maar wel heel moe- weer naar huis. Het is dus ook een stukje eigenbelang.

Het hoort bij je werk, natuurlijk, je bent als kassière ook een beetje het gezicht van het bedrijf, maar ook voor jezelf is het vele malen aangenamer om gewoon tegen iedereen vriendelijk te blijven. Al komen inderdaad na verloop van tijd sommige klanten je dermate de strot uit, dat je om gaat zien naar iets anders. Als je bij elke klant denkt 'gadverderrie daar heb je weer zo'n slome zeikerd kan er geen scherm tussen die klant en die boodschappen' dan wordt het tijd de banenadvertenties maar weer eens door te pluizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
nee die worden niet moe,het is geweldig en dankbaar werk

zolang de rijen voor de kasa's maar niet te lang zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt wel geestelijk moe. Je bent constant met je geest bezig en niet met je lichaam. Maar zodra je geestelijk moe bent, kan dat ook lijden tot lichamelijk vermoeidheid. Meestal aan het einde van de dag. Je ziet zo veel gezochten en je hoofd verwerkt ze toch ook al probeer je niks te onthouden. Ik ben zelf ook kassière geweest.