Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je teveel te doen hebt, hoe bepaal je dan wat je moet doen (en wat niet, of later)?

6 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
6 jaar geleden
Gebruik je de prioriteitenmatrix van Eisenhower om te bepalen wat prioriteit heeft: http://www.carrieretijger.nl/functioneren/professionele-vaardigheden/eigen-werk-organiseren/prioriteiten-stellen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bepalen op grond van prioriteit/belangrijk maar ook de deadline niet vergeten. Hoeveel zin heb je in een bepaalde klus en als alles evenveel haast heeft begin ik altijd met de grootste klus. Is die klaar, dan pauze. Vervolgens een klein klusje.
Afwisseling is ook belangrijk en vergeet niet af en toe te pauzeren, maar niet langer dan 20 minuten. Neem iets te snacken/drinken tussendoor. Ga dan even bewegen/lopen en zet je alarm.
Houd je aan die tijd , is belangrijk , ga je weer door en zo lukt het wel om alles af te krijgen.
Doe je best!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Om op deze veelvoorkomende vraag antwoord te geven, is ooit de zogenaamde Eisenhower matrix bedacht. Daarin rubriceer je taken op twee aspecten: urgent of niet urgent, en belangrijk of niet belangrijk. Afhankelijk van in welk kwadrant een taak valt, kun je dan de taak uitvoeren, op een later moment plannen, delegeren aan iemand anders of negeren/wegstrepen. Handig in je werk, maarook prima toepasbaar in je privéleven. Zie de link voor verdere uitleg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding