Dat is bepaald door de Duitsers.

"De Pruisische kanselier Otto von Bismarck legde in 1889 een inkomensverzekering op tegen inkomstenderving in geval van ouderdom, ziekte en invaliditeit. In deze inkomensverzekering komt aanvankelijk de pensioenleeftijd van 70 jaar voor. Pas een aantal jaren later wordt dit gewijzigd in de bekende leeftijd van 65"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij van Drees een politiekes in de jaren '60 v/d vorige eeuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veul eerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drees had het van otto van Bismark, de 1e duitse kansler