Vervallen schuur opknappen, repareren. Heb je hier vergunning voor nodig?

Wij willen een oude vervallen schuur opknappen en repareren. Vermolmde delen houten wanden vervangen. Ook het dak, asbest golfplaten vervangen door geïsoleerde metalen golfplaten. We willen dit wand voor wand doen.

Is hier een vergunning voor nodig. Het is achterstallig onderhoud, om de schuur te behouden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
4.1K
Rieneke1
9 jaar geleden
Asbest moet je door een gespecialiseerd bedrijf laten doen, zal niet goedkoop zijn.
Volgens mij mag opknappen altijd wel, maar in sommige gevallen mag je de schuur niet meer opbouwen als je 'm eerst compleet gesloopt hebt.

Antwoorden (1)

Voor opknappen heb je normaal gesproken geen vergunning nodig. Als het uiterlijk erg veranderd, zal e.e.a misschien wel door de Welstand moeten worden beoordeeld.

Bij asbest verwijderen, moet je wel altijd toestemming vragen aan de gemeente. Afhankelijk van de situatie is een melding voldoende of moet er een vergunning worden aangevraagd (zie onderstaand .

Het is daarom goed om vast te stellen of het echt om asbesthoudend materiaal gaat en om wat voor soort. Zelf heb ik voor dit soort onderzoek een paar zakjes en enveloppen bij me van een bureau die dat snel en redelijk voordelig vast kan stellen. Geen reclame, maar ik plak ook daar een linkje van bij.