Als bewoners aangeven dat er een tekort is aan een bepaald soort voorzieningen in een wijk, is de gemeente dan verplicht daar iets aan te doen?

ivm een schoolproject

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Nee dat is de gemeente niet verplicht.

Antwoorden (1)

Nee, dat hoeft niet. Daar is geen wettelijke verplichting voor, en het kan ook best zo zijn dat de gemeente er wel iets aan zou willen doen maar er geen geld voor heeft. Zij kunnen onmogelijk aan alle wensen van alle bewoners tegemoet komen. Mocht je echt iets willen bereiken, dan kun je dat het beste duidelijk maken door vanuit een wijkvereniging, bewonersvereniging o.i.d. (breed draagvlak!) een goed onderbouwd verzoek bij de gemeente neer te leggen, en kijken of je bijvoorbeeld de lokale politiek in kunt schakelen.