Zijn Nederlanders gevoelig voor personen in de underdog positie

Toegevoegd na 13 minuten:
Zijn Nederlanders GEVOELIGER voor personen in de underdog positie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In Nederland heeft men inderdaad vaak meer op met de underdog, dan met de succesvolle tegenstander. Niet voor niks kennen we in ons land de uitdrukking: wie zijn kop boven het maaiveld.....

In Nederland ziet men de favoriet het liefst op zijn plaat gaan. Daarom is de underdog dus vaak favoriet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet alleen Nederlanders. Dat stopt niet bij de grens.
13 jaar geleden
en te algemene vraag eigenlijk. maar pro underdog leeft hier niet zo. wij zijn meer van de winnaars op het pluche.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, typisch Nederlands.

Maar dan wel heel erg selectief.

We vinden vaak iets snel zielig. Daar spelen kwaadwillenden of profiteurs meteen op in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevoeliger dan wie?

Volgens mij zijn alle [eeehh, de meeste ] mensen gevoelig voor personen die het slechter getroffen hebben.
Niet alleen in Nederland.
Overal in de wereld zijn mensen bereid op te komen voor de "underdog".

Dat het in de praktijk allemaal nog zo slecht verdeeld is,
komt omdat we toch over het algemeen eerst
aan onszelf denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, we vinden ons zelf al zielig, als we dan andere zielige mensen zien, voelen we meteen met hen mee.