Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

De verenigde staten heeft staten maar zelf.. nee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is echt pure onzin
Ja.

Van Dale
Staat: door een geordend gezag geregeerde en bestuurde volksgemeenschap: de Verenigde Staten.

Toegevoegd na 5 uur:
Wikipedia: een staat is een hiërarchische politieke organisatie die gezag uitoefent over een bevolking, gelegitimeerd door een vorm van recht, waarvan de naleving wordt afgedwongen met een monopolie op het gebruik van geweld.
Een gebruikelijk synoniem is land.

In het Engels bestaat een duidelijke term voor de Verenigde Staten: nation state ("natiestaat"), in tegenstelling tot de staten waaruit de VS bestaat.
(Lees meer...)
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Simon, zit ik verkeerd. De Verenigde staten vormt geen Staat maar vormen een federatie van 50 staten + nog eentje extra
TurfGraver
6 jaar geleden
Even zin afgemaakt van Van Dale:
de VerenigdeStaten land in Noord-Amerika :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/39269-verenigde-staten-50-52/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, en toen:
een land is een staat met zelfbestuur of een groep staten met een federaal bestuur. De VS van Amerika vormen dus in elk geval een land (groep staten met een federaal bestuur) zoals Zwitserland (de Zwitserse Bondsstaat) en Duitsland, de Bondsrepubliek. Ik ben dus nog steeds in verwarring.
SimonV
6 jaar geleden
Ik heb m'n antwoord aangevuld.
Natiestaat zou een betere naam voor de VS zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
AJakkes, maar dat ligt aan mij
Dan houd ik het op Nation State.
De verenigde staten van Amerika officieel de Verenigde Staten van Amerika, zijn een federatie van 50 staten en het District of Columbia, grotendeels in Noord-Amerika gelegen. Twee van de vijftig staten, Alaska (een exclave die enkel aan Canada grenst) en Hawaï (een eilandstaat in de Stille Oceaan), grenzen niet aan de andere staten.

Toegevoegd na 9 minuten:
Waarom de Verenigde Staten niet één staat zijn
http://historianet.nl/maatschappij/waarom-zijn-de-vs-niet-een-staat

Toegevoegd na 5 uur:
District of Columbia = Washington D.C.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding