De verenigde staten heeft staten maar zelf.. nee
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is echt pure onzin
Ja.

Van Dale
Staat: door een geordend gezag geregeerde en bestuurde volksgemeenschap: de Verenigde Staten.

Toegevoegd na 5 uur:
Wikipedia: een staat is een hiërarchische politieke organisatie die gezag uitoefent over een bevolking, gelegitimeerd door een vorm van recht, waarvan de naleving wordt afgedwongen met een monopolie op het gebruik van geweld.
Een gebruikelijk synoniem is land.

In het Engels bestaat een duidelijke term voor de Verenigde Staten: nation state ("natiestaat"), in tegenstelling tot de staten waaruit de VS bestaat.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Simon, zit ik verkeerd. De Verenigde staten vormt geen Staat maar vormen een federatie van 50 staten + nog eentje extra
TurfGraver
6 jaar geleden
Even zin afgemaakt van Van Dale:
de VerenigdeStaten land in Noord-Amerika :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/39269-verenigde-staten-50-52/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, en toen:
een land is een staat met zelfbestuur of een groep staten met een federaal bestuur. De VS van Amerika vormen dus in elk geval een land (groep staten met een federaal bestuur) zoals Zwitserland (de Zwitserse Bondsstaat) en Duitsland, de Bondsrepubliek. Ik ben dus nog steeds in verwarring.
SimonV
6 jaar geleden
Ik heb m'n antwoord aangevuld.
Natiestaat zou een betere naam voor de VS zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
AJakkes, maar dat ligt aan mij
Dan houd ik het op Nation State.
De verenigde staten van Amerika officieel de Verenigde Staten van Amerika, zijn een federatie van 50 staten en het District of Columbia, grotendeels in Noord-Amerika gelegen. Twee van de vijftig staten, Alaska (een exclave die enkel aan Canada grenst) en Hawaï (een eilandstaat in de Stille Oceaan), grenzen niet aan de andere staten.

Toegevoegd na 9 minuten:
Waarom de Verenigde Staten niet één staat zijn
http://historianet.nl/maatschappij/waarom-zijn-de-vs-niet-een-staat

Toegevoegd na 5 uur:
District of Columbia = Washington D.C.