Waarom heeft Amerika een eigen datumnotatie?

Wat is de oorsprong van de Amerikaanse datumnotatie en waarom wordt deze nog gebruikt?

Ik weet dat China en Japan ook een eigen datumnotatie hebben, deze vind ik echter een stuk logischer dan de Amerikaanse datumnotatie.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (1)

Vroeger werd in het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld 1 januari 1920 uitgesproken als januari, de eerste 1920.
De Amerikanen hebben dit overgenomen, terwijl de Engelsen de notatie gewijzigd hebben.
SimonV