Mag je met een gewonnen veiling bij vakantieveilingen ook met minder personen deelnemen dan staat aangegeven?

Dus stel je wint een veiling voor een weekendje in een stacaravan of bungalow voor 4 personen. Mag je dan ook met twee personen gaan of zelfs in je eentje? Wat zijn daar de eventuele financiële gevolgen van?
Je betaald namelijk gewoon dezelfde prijs, dus voor die 4 personen alleen ga je maar met 2 of 1.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Ja dat mag
Ritsuka
6 jaar geleden
dan moet je de voorwaarden goed lezen, of het daar vermeld staat
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er staat alleen maar iets ver meer oersonen en niet minder @Ritsuka
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry rot toetsenbord dat ios11! Ik zei: er staat alleen wat over meer personen. Niets over minder.
Inekez1
6 jaar geleden
Dat ligt aan de omschrijving van wat je hebt gewonnen / gekocht. Vaak is het zo dat het verblijf goedkoop wordt aangeboden en de winst wordt gemaakt in de horecagelegenheden. Je gaat niet in je eentje ook voor 4 personen eten en drinken, dus mogelijk is er toch een voorwaarde die dat uitsluit.
Is het een weekend voor 4 personen, of voor maximaal 4 personen? Als er helemaal geen bepaling in de voorwaarden staat (lees ook alle voorwaarden, de algemene voorwaarden en de actievoorwaarden) dan mag je er van uit gaan dat je ook met minder dan 4 personen mag komen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat bedoelde ik dus Inekez. Daar gaat mijn v raag idd om.

Antwoorden (1)

Je betaalt de prijs die je geboden hebt en je mag met maximaal 4 personen gebruik maken van de stacaravan of bungalow. Met minder mag altijd. Er verandert niets aan de prijs, het wordt dan alleen per persoon duurder.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Heb je een bron?
TurfGraver
6 jaar geleden
Bron: logica
Antoni
6 jaar geleden
Ja, er kan altijd iemand (of meerderen) van de vier personen door onverwachte omstandigheden moeten afzeggen. De precieze reden daarvoor gaat echt niemand van de organisatie officieel controleren, lijkt mij. Dat zou te veel tijd, geld en moeite kosten, en weinig opleveren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan ja. Maar wie zegt dat Vakantieveilingen dat goed vindt? Die zijnalleen bemiddelaar bij zulke reisjes. Die bepalen de regels niet. Straks sta je daar... of moet je wel in ene de toeristenbelasting voor die 4 personen betalen.
Logica werk helaas niet altijd meer in deze tijd Turfgraver.
TurfGraver
6 jaar geleden
Ben benieuwd waar er ergens regels staan dat als ik een huis voor 20 personen huur ik dan ook met 20 personen moet komen opdagen. Als ik de (volledige) huur betaal mag ik er ook (lekker ruim) alleen in gaan zitten.
Nosky
6 jaar geleden
Vakantieveilingen speelt in dit stadium helemaal geen rol meer. Deze zijn slechts een bemiddelaar tussen koper en verkoper. Na een gewonnen veiling is het tussen jou en de aabieder.
Hoe en wat je vervolgens afneemt, is dus tussen jou en de verkoper van het arranngement. Maar met minder personen deelnemen dan het maximum zal doorgaans geen enkel probleem zijn.