Wat is de veiligste stad ter wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stad weet ik niet, maar ik heb gehoord dat Canada het land is met de minste criminaliteit.

Het beste antwoord

Ik gok op Durbuy!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De hoofdstad van Cuba,daar staat op elke hoek van de straat bijna een politieagent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
En hoe bescherm je jezelf weer tegen dat tuig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@antwoordman: lol :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.minbuza.nl/PostenWeb/C/Cuba/Nederlandse_Ambassade_in_Havanna/U_en_Cuba/Reizen_naar_Cuba/Reisadvies_Cuba Niet bepaald veilig, maar ook niet zo heel onveilig als ik persoonlijk dacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezzy omdat het zo gigantisch arm land is,ter bescherming van de toeristen
Chioggia volgens mij. Als je denkt dat het een grap is google maar eens op Chioggia.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahaha.... wil het niet eens lezen. Chioggia, hahahaha..... het meest dooie gehucht wat er bestaat (met alle respekt). Tja, daar zal het dan wel veilig zijn.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Em de belangrijkste havenstad in het noorden waar Nenetzia uit is ontstaan. Ik ken de weg daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noem maar op wat je wil, maar Luxemburg is de meest veilige stad ter wereld. Daar kan Chioggia en Nenetzia niet aan tippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nenzia was natuurlijk Venezia, maar het zal je verbazen. Maar met 30.000 inwoners loop je natuurlijk niet veel risico
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snepte hem wel van Nenetzia... (zaterdag avond, extra biertje of wijntje, en dan nehm je de woorden niet meer zo nouw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal goed, onanks nu in Nederland 3 expreso's met crapa en nu de derde liter prosecco.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha... je zal het niet geloven, maar zit zelf ook aan de 2e fles prosecco. Wat een genot. Jammer dat ik hier geen grapaatje heb, want dat zou er best nog in gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, en waar ik woonde betaalde je 45 eurocent per liter voor de proseco, alleen ben ik nu bezig met de laatste 20 liter, dus ik moet weer gaan halen. En dan ook gelijk Grapa. Haal ieder jaar ca. 200 liter proseco. Let op het dialect we schrijven de wijn anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ook de beste streek voor grappa en prosecco. Als je meer wilt bestellen, laat maar horen, dan wel ik best wel wat bij je afnemen, als je een leuk prijsje hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
45 cent is de liter, en dan de auto nog. Maar ik wist waar te wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het serieus meent moet je me maar eens prive mailen, kunnen we misschien samen wel wat laten overkomen. Maar dan heb ik het ook over grappa.
Luxemburg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zwitserland is het veiligste land ter wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bern
Wenen
Zurich

http://www.aroundtheglobe.nl/nieuws/2009/6/veiligste-plekken-ter-wereld-si2188.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat nou een min?
Doe ik een plus! lekker puh.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je, jij ook hoor!
Vaticaanstad. Of is dat geen stad ?
Je kunt er echter als vrouw heel veilig over straat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Singapore:
Een superschoon land met strenge regels die worden nageleefd. Veel veiliger dan Singapore kan bijna niet. Het enige risico dat je hier loopt is een zonnesteek of een lege bankrekening van te veel shoppen.

Zwitserland:
De steden Bern, Wenen en Zurich staan in de lijst van veiligste steden ter wereld. Natuur en politiek geweld zijn ook ongekend in dit land.

Toegevoegd na 5 minuten:
Omdat ook Bern in de top 10 voorkomt wanneer enkel naar veiligheid wordt gekeken mag Zwitserland als het veiligste land ter wereld worden beschouwd.
Luxemburg blijkt dan weer de veiligste stad ter wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.aroundtheglobe.nl/nieuws/2009/6/veiligste-plekken-ter-wereld-si2188.html zelfde link als die van mijn antwoord..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja.
Ik heb er nog wat aan toegevoegd.
Maar de min bij jouw antwoord snap ik dus niet.
Luxemburg:

http://www.ont.lu/press-nl-19-435.html

Toegevoegd na 1 uur:
Luxembourg is once again voted the world's safest city. This is the
result of a comparative analysis made by "Mercer" in their "Quality
of Living" survey of the world's major cities.

Mercer’s city-ranking considered 30 aspects such as education,
health, economy, environment and traffic infrastructure, to name but
a few. New York city is taken as base and given an index of 100
points.

Overall, Luxembourg ranks 19th among 215 cities world-wide. In
matters of personal safety, however, Luxembourg leads the pack,
ranking first on a global level.

This survey in which thousands of expatriate workers take part each
year is often used by multinationals as a reference when calculating
expatriates' salaries in their postings abroad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veiligste plekken ter wereld

Singapore: Een superschoon land met strenge regels die worden nageleefd. Veel veiliger dan Singapore kan bijna niet. Het enige risico dat je hier loopt is een zonnesteek of een lege bankrekening van te veel shoppen.

IJsland: De harde klap van de economische crisis heeft de inwoners nog niet aangezet tot diefstal. Veel veiliger dan IJsland kan bijna niet.

Nieuw-Zeeland: Kiwi's doen eerder zichzelf kwaad dan een ander (rugby of bungee jumping). Het land heeft 1 van de allerlaagste misdaadcijfers in de wereld. Helaas is de misdaad die ze kennen meestal gericht tegen toeristen maar dan nog zijn de cijfers te verwaarlozen. Verder heeft het land geen last van politieke instabiliteit of orkanen. Een aardbeving op zijn tijd zit er wel in.

Zwitserland: Bern, Wenen en Zurich staan in de lijst van veiligste steden ter wereld. Natuur en politiek geweld zijn ook ongekend in dit land.

Bhutan: Dit koninkrijk in de Himalaya staat bekend als "The happiest place in Asia". Door de sterke aanwezigheid van het Boedisme is misdaad zo goed als uitgelsoten.

Mauritius: De laagste misdaadcijfers in Afrika en zelfs piraterij valt mee. Het weer zit meestal mee en zolang het zeeniveau niet te veel stijgt zit je hier goed. Hoewel je 's nachts niet overal in je eentje over het strand moet lopen.

Een grote verrassing in de lijst is Ierland: Het laagste misdaadcijfer van Europa en dat terwijl de gemiddelde Ier in een film er niet al te best vanaf komt. Dublin is veiliger dan de meeste steden in Japan, Australië en Canada.

Dit zeggen ze over de Nederlandse Antillen:

Given some Caribbean islands' reputation for violent crime and the high-profile Natalee Holloway case in Aruba, it may seem counterintuitive to include the Dutch ABC islands (Aruba, Bonaire and Curacao)on a list of the world’s safest places to travel.

Waarna ze tot de conclusie komen dat de statistieken niet liegen en misdaadcijfers erg laag zijn, er geen politieke onrust is en natuurgeweld oop bijna volledig uit te sluiten is. Ze hebben zelfs de laagste cijfers als het gaat om piraterij met Aruba als winnaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een veilig stad heeft weinig schulden aan kolonisaties (weinig vluchtelingen en armoede), dus de meeste steden in Griekenland en Zwitserland. Wenen ook inderdaad.