Als je 50.000 handtekening ophaal, dan wordt jij vraag behandeld in de tweede kamer. Zouden ze elke vraag in behandeling nemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

nee, een burgerinitiatief moet aan een paar eisen voldoen:

Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest.
Uw voorstel gaat over een onderwerp waarover de Tweede Kamer beslist, dus over een kwestie die de rijksoverheid en níet een andere overheid aangaat en géén privé-kwestie is.
Uw voorstel mag niet indruisen tegen in ons land diep gewortelde normen en waarden.
Uw voorstel gaat niet over de Grondwet, de belastingen of de begrotingswetten.