Is het gebruikelijk in Polen om een condoleance-kaart te sturen?

Van een Poolse vriend van mij is gisteren plotseling een familielid overleden. In Nederland zou ik in dit geval naast het persoonlijke contact een 'gecondoleerd'-kaartje sturen naar mijn vriend en zijn familie.

En hoewel het waarschijnlijk nooit als vervelend wordt ervaren, wil ik toch graag weten of dit gebruikelijk is in Polen. Of is dit iets typisch Nederlands?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (1)

Ja. het is daar ook gebruikelijk.
Je kunt ze hier bijvoorbeeld kopen:
https://decostyl.eu/kartki-kondolencyjne/kartka-kondolencyjna-kd-ii.html

Toegevoegd na 6 minuten:
Ook als je enkel een kennis bent van de overledene, wordt een condoleancekaart op prijs gesteld.
SimonV