Hoe wordt een persoon toegelaten tot de EU, wat zijn de voorwaarde?

Hoe krijgt een persoon een verblijfsvergunning?
hoe gaat het wanneer je de 'België route' neemt?
Is het makkelijker wanneer je getrouwd bent?

Wat zijn de voorwaarde?
Hoe lang duurt dit allemaal voordat diegene ook echt in Nederland kan wonen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zit er op, ben een beetje aan het zoeken.

Antwoorden (3)

Kijk op de site`van de ind daar kun je alle informatie vinden .
En als je het via belgie doet heb je wel een woonadres nodig of er tijdelijk gaan wonen .
Via belgiè zijn de regels niet zo streng en je hoeft niet aan zoveel voorwaarden te voldoen en het gaat een stuk sneller .

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij mij duurde het ongeveer 9 maanden in nederland .
En trouwen is een bijzaak .
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wetgeving in Belgie is ook streng. De EU-wetgeving is minder streng. Als EU-ingezetene val je niet onder de belgische, duitse enz. wetgeving, maar onder de EU-regels. EU-wetgeving is o.a. minder streng in inkomenseisen. Of het sneller gaat ligt er maar aan of je aan alle voorwaarden voldoet en of je geen schijnhuwlijkonderzoek moet afwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DE wetgeving in belgie is streng maar niet zo streng als in nederland .
Staat in mijn antwoord .
En als je een aanvraag doet dan ga je toch eerst nakijken of je aan alle eisen voldoet !
En als je niet aan de voorwaarden voldoet dan krijg je heel snel antwoord NEE .
http://www.degeschiedenisvaninburgering.nl/traject/binnen/bin004.html

Op deze site staat het best wel heel goed uitgelegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op het forum van Buitenlandse Partner. Hier kun je veel terug vinden in het handboek en daarnaast je vragen en twijfels aangeven in het forum.

-Jij moet een vast inkomen hebben.
-Jullie moeten al het papierwerk kunnen overleggen (gelagaliseerde en evt. vertaalde geboorteakte, evt. huwlijksakte of bewijs geregistreerd partnerschap, nationaliteit, huurcontract).
-Het is verplicht om getrouwd te zijn of een geregistreerd partnerschap te hebben.
-Je moet minstens 6 maanden samen op hetzelfde adres gewoond hebben in het derde (EU) land. Beter is om de definitieve verblijfsvergunning af te wachten.
-Dit duurt minstens 6 maanden. Het kan langer duren, bijvoorbeeld omdat jullie nog niet aan alle voorwaarden voldaan hebben of omdat er een schijnhuwlijkonderzoek wordt uitgevoerd.