Dat ligt er aan door wie je "gepakt" wordt, als dat enkel de uitsmijter is die het door heeft zal je de tent niet inkomen, maar als de politie erbij wordt gehaald, kan je naar bureau HALT gestuurd worden of in het ergste geval een boete krijgen van 370 euro.

https://nos.nl/artikel/2169912-meer-jongeren-om-valse-id-kaart-naar-halt.html
"Wie gepakt wordt met een valse identiteitskaart, krijgt een waarschuwing, een doorverwijzing naar Halt of een boete. Vaak sturen politie en justitie jongeren bij een eerste keer naar Halt. Dat geeft minderjarigen de mogelijkheid te leren van hun fouten en heeft later geen gevolgen voor het afgeven van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

Dure grap: uitgaan met de ID-kaart van je zus
Bij Halt voeren de jongeren 8 tot 12 uur gesprekken, waar hun ouders ook bij zijn. Ook moeten ze leeropdrachten maken over bijvoorbeeld alcohol, groepsdruk en ID-fraude. Ook moeten ze hun excuses aanbieden, aan bijvoorbeeld iemand van de horecabond, waardoor ze inzien wat ID-fraude voor gevolgen voor de horeca heeft.

Wie vaker wordt gesnapt, komt er minder makkelijk vanaf. Die krijgt een boete van 370 euro. Een VOG kunnen ze daarna mogelijk niet meer krijgen, en dat kan weer gevolgen hebben voor toekomstige stages of een baan."