Heeft de Nederlandse premier ook een visagist en / of kapper in dienst? Of wellicht een andere minister?

President Macron geeft gemiddeld E 300 per dag uit aan een visagiste en Hollande had een kapper die altijd meereisde.
Heeft Rutte ook zo iemand in dienst?

Zie http://www.ad.nl/buitenland/macron-geeft-300-euro-per-dag-uit-aan-make-up~afa994da/

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik weet het niet maar kan het me nauwelijks voorstellen; daar zij 'wij' Nederlanders veel te nuchter voor
Antoni
6 jaar geleden
De functies van Rutte en Macron zijn niet vergelijkbaar. Rutte is premier (minister-president), Macron is president. Frankrijk is een republiek met een president als staatshoofd, zoals Nederland een koning als staatshoofd heeft. In Frankrijk is de premier Édouard Philippe. Je kan Mark Rutte dus beter vergelijken met Ëdouard Philippe, of Emmanuel Macron met onze koning.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Antoni - je hebt gelijk, niet aan gedacht.

Het beste antwoord

Nee, dat betwijfel ik sterk en als het zo zou zijn, dan werd het streng geheim gehouden. Dat past niet bij onze cultuur en de bevolking zou er ook eerder schande over spreken....'doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg', is ons credo!
Onze cultuur is zo heel veel anders dan de Franse.

Macron is staatshoofd en heeft toch wel een iets andere dagelijkse baan als Mark Rutte heeft. Een staatshoofd moet ook meer representatieve functies voor het land vervullen....daarvoor hebben wij dan weer de koning en koningin. Deze hebben uiteraard een eigen vaste kapper én visagiste in dienst die hen ook op buitenlandse reizen begeleiden.

De Fransen zijn op zich al een chauvinistisch volk dat zichzelf erg belangrijk vindt. Hun land is voor hen 'het middelpunt van Europa' en dit waren zij ook lange tijd. Zeker t/m W.O.2 bepaalden zij de standaard voor Europa. Hun cultuur was vaak het voorbeeld op gebieden als kunst, mode, filosofie en etiquette en hun taal was heel lang dé omgangstaal in Europa. Het spreekt haast voor zich, dat Macron als staatshoofd, er op zijn best uit wil zien als hij zijn land representeert of zijn foto's verschijnen waar hij ook is. Franse mannen zijn over het algemeen ook erg ijdel en verzorgen zich graag goed. Hij heeft er dan ook een lieve duit voor over om er altijd goed uit te zien en heeft een visagiste in dienst genomen, zodat hij er altijd op afroep gebruik van kan maken als het nodig is. Ook zal ze meereizen bij buitenlandse bezoeken of bij persconferenties.

Wat wel bekend is, is het feit dat Mark Rutte een vaste kapper heeft, die elke 2 weken zijn haar knipt.http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2010/de-kapper-van-mark/

Ook werd er geregeld een visagiste besteld die de ministers, de fractieleiders van de grote partijen, de directeur van het CPB, de staatssecretarissen en enkele keren per jaar óók de minister-president opmaakte. Zij kwam hiervoor speciaal naar het torentje. Aanvankelijk deed ze dit voor RTL die haar deze opdracht gaf, maar ze kreeg een dermate goede band met hen, dat ze haar ook zelf vroegen als ze op de foto moesten, voor tv. geïnterviewd werden, of als er een belangrijke persconferentie was.
http://www.visagistopdefiets.nl/ik-vertrek-uit-politiek-den-haag/
Hoewel zij er inmiddels mee gestopt is, zullen de politici inmiddels wel vervanging hebben geregeld. Zie hier een toevallige foto van Samson bij de visagie
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/05/hoe-spontaan-zijn-deze-fotos-1493278-a719840
amc
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, ik had er niet aan gedacht dat Macron als staatshoofd meer te vergelijken is met een koning dan met een premier. Dankjewel!