Zal de beperkte verandering in Haiti invloed hebben op de giften naar Pakistan?

Iedereen ziet dat de miljoenen die Nederland gestuurd heeft naar Haiti, weinig hebben opgeleverd.
Zal het zo zijn dat de Nederlanders nu veel minder gaan storten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Na elke grote inzamelactie naar aanleiding van een ramp ergens ter wereld blijkt telkens weer dat het geld voor het grootste gedeelte niet op de juiste plaats is terecht gekomen. Mensen worden zich hier meer en meer bewust van. Ik verwacht dat de neiging, om geld te storten steeds minder gaat worden, tenzij er een goed systeem komt, dat garandeert, dat het geld ook echt goed besteed wordt, en bij mensen terecht komt, die het het hardste nodig hebben. Ik verwacht niet dat een dergelijk systeem op korte termijn er komt, dus ik verwacht dat er minder en minder aan giften binnen gaat komen.

Bovendien is het zo, dat mensen steeds minder geschokt raken door grote natuurrampen, omdat we de laatste jaren meer en meer geconfronteerd zijn met dergelijke gebeurtenissen. Dat heeft ook invloed op de giften.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er komt jammer genoeg geen landelijke inzamelactie van 555 voor Pakistan. Dus we zullen nooit weten of NL minder zal storten ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, was net op het nieuws
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt, weer wat bijgeleerd. Ik ben benieuwd.
Het is zeker dat een actie voor Pakistan minder zal opleveren dan voor bijv de Tsunami.
Dit heeft meerdere redenen: Pakistan is geen toeristenland, het is erg islamitisch en weinig Nederlandse mensen hebben er een binding mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de grote hulpacties voor de Tsunami-ramp van een paar jaar geleden is het erg opgevallen dat islamitische landen weinig hebben bijgedragen.
Ik heb sterk de indruk dat mensen nu denken dat de rijke islam-landen nu maar eens het voortouw moeten nemen.
Ja, ik denk wel dat menigeen zich nog wel eens zal bedenken voordat hij de knip trekt voor Pakistan. De ervaringen met Haiti hebben geleerd dat sommige regeringen niet bepaald goed met dat geld omgaan. Het zou beter zijn om met het ingezamelde geld directe hulp te financieren, en het niet ter beschikking te stellen aan de regering van zo'n land.