Is er een benaming voor "Ik begrijp niet dat hij het niet begrijpt"?

"Waarom snap je het niet?" "Ik kan het niet duidelijker uitleggen"

Een voorbeeld: ooit uit moeten leggen hoe trajectcontrole op de snelweg werkt, snelheid wordt uitgedrukt in km/u. Als je weet hoeveel km tussen 2 punten zitten en hoe lang je daar over doet, weet je de snelheid. Echter begreep deze persoon dat niet.

Ik snap niet dat hij dat niet begrijpt. Dat gevoel, hoe heet dat? Is daar wel een naam voor (in de psychologie wellicht?)

Toegevoegd na 1 uur:
Om m'n eigen vraag een beetje te beantwoorden: https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect

Vooral dit gedeelte: Hence, the corollary to the Dunning–Kruger effect indicates that persons of high ability tend to underestimate their relative competence and erroneously presume that tasks that are easy for them to perform also are easy for other people to perform.

Weet jij het antwoord?

/2500

Met een kleieiein beetje "creatief met taal" -gevoel ;-) onderstaande, betreffende de zender (van de uitleg) en/of de ontvanger: *Communicatie-incontinentie *Zelfoverschatting *Begripsverwarring *Denkniveauverschil *Babylonische taalverwarring *Incompetentie *Denkinfarct *Onbekwaamheid

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100