Waarom kun je zo makkelijk zwartrijden met de bus waar nog geen OV-chipkaart is?

Ik ben student en woon in Groningen waar in de bussen nog geen OV-chipkaart is, je moet gewoon je StudentenOV- chipkaart laten zien.Maar aangezien deze er net zo uitzien als een gewone OV-chipkaart.Kun je zo makkelijk zwartrijden.Iedereen die een beetje door kan als student en een chipkaart aanvraagt kan gratis met de bus.

Laatst werd ik gecontroleerd en toen keken zo ook alleen naar het pasje en niet naar wat erop stond met zo'n aparaatje.

Waarom word men dit zo makkelijk gemaakt zo maakt het busbedrijf zo veel verlies.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx voor de tip!

Het beste antwoord

Moet je voor de grap is een vraag over de OV chip verzinnen en bellen. Er is veel onduidelijkheid en veel veranderende omstandigheden die het ook voor de medewerkers van de OV-chip en natuurlijk ook de chauffeurs onduidelijk maken. Ze zullen je het niet kunnen vertellen of je krijgt de tweede keer een ander antwoord.

Buschauffeurs hebben daarbij een simpele taak. Op tijd komen. Ze willen een eenduidige verklaring en natuurlijk nooit de schuld krijgen voor wat er allemaal fout gaat. Uit zelfbescherming kan je met relatief kleine moeite heel wat voor elkaar krijgen bij ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vrees ook dat de buschauffeur gewoon niet goed genoeg oplet of niet goed genoeg geinformeerd is.