Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat als je met 2 op een portret staat wat dan met de portret rechten ?

Ik wil een afbeelding gebruike van mij en nog iemand ik heb deze afbeelding genome met toesteming dus ik heb de auteurs recht en bezit ook het portret recht van mezelf dan moet ik dan ook toesteming aan de andere vrage

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
609

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja. Ieder die herkenbaar op de foto staat heeft portretrecht en mag bezwaar aantekenen als deze is gedeeld. Als het bezwaar is toegekend wordt de maker verplicht, jou dus, om de foto te verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als ik de persoon onherkenbaar word gemaakt mag het wel en nu nog een vraag bok den tatoeeerder mag ik waar men gezicht niet op sta ma wel de tattoo vrage om die foto weg te hale
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je deze persoon onherkenbaar maakt met een wazige vlek voor zijn gezicht mag dit inderdaad. Als alleen jouw tattoo op de foto staat en niet jouw gezicht kan het in feite iedereen zijn en kan jij geen aanspraak maken op het portretrecht.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding