kan je een corrupte advocaat aanklagen en laten vervolgen?

Een advocaat die de opdracht en de volmacht heeft om toe te zien bij een schuldbemiddeling, laat gewoon het geld van de mensen (die bij hem een dossier hebben lopen) overschrijven naar zijn eigen bankrekening.
Hierdoor blijven de mensen die het al zo moeilijk hebben in de kou staan en lopen tegen een muur van 'onmacht' omdat niemand stappen durft te ondernemen tegen deze 'corrupte advocaat'...kan dat zomaar?
Deze advocaat maakt zich schuldig aan 'diefstal en schriftvervalsing'.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Je kunt aangifte doen, zorg dan wel dat je "maakt zich schuldig aan ‘diefstal en schriftvervalsing’." Kunt bewijzen...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De orde van Deken , Raad v Discipline . Google dat eens. Ja het is droef gesteld zowel advocaten als medici , notarissen hebben een eigen zeg een ons kent ons noem klachten afhandeling . Het is wat beter en transparanter . Maar alleen de aller grofste misdaden worden enigszins bestraft. Maar het blijft vaak bij een waarschuwing of aan wijzing . Pas voor dat je een advocaat gaat aanpakken .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe weet je dat dit geld niet gewoon op zijn derdenrekening wordt gestort?

Antwoorden (2)

Dat is een zware beschuldiging, maar wanneer je bewijzen hebt, dan kun je gewoon aangifte doen bij de politie.

Minder formeel maar wellicht ook effectief is contact opnemen met de deken van de Advocaat. ( https://www.advocatenorde.nl/ )
Een klacht moet u eerst indienen bij het advocatenbureau waar de advocaat werkzaam is.
Komt u er met uw advocaat dan nog niet uit kunt u een klacht indienen bij de deken van de orde van advocaten in het arrondissement waar uw advocaat werkt.

Toegevoegd na 7 uur:
De advocaat heeft een eed afgelegd waar hij zich aan moet houden.
Als de deken ziet dat de advocaat de wet overtreed kan hij tot vervolging over gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Een klacht is wat anders dan corruptie en diefstal....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewiezewoze; Klopt, maar uit de klacht ontstaat de aangifte, daar zorgt de deken voor.