Kan een land onbeperkt een internationaal verdrag sluiten en weer opzeggen?

Voorbeeld: Amerika had het klimaatakkoord van Parijs getekend. Nu heeft Trump dit opgezegd. Kan een volgende president weer aansluiten? Dit zou in theorie tot eindeloos 'gejojo' kunnen leiden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Amerika kan in theorie ieder Accord afspraak of ? Eenzijdig opzeggen en daarna weer Accord gaan ja . Nederland in theorie ook maar wij zijn gebonden aan verbintenissen van Europa maar die kan je ook op zeggen ( nexit) maar dat ligt wat moeilijker. Voorbeeld veel overeenkomsten worden van uit Brussel afgesloten en wij moeten ons daar aan houden doen wij dat niet krijgen wij Brussel op ons dak . Met de Brexit wordt het ook lastig mogen wij afzonderlijk afspraken maken met GB over zeg de vis vangstgebieden . Nederland kan dus niet meer zelfstandig afspraken maken net als de staat Californië dat ook niet kan officieel zijn wij nog zeg een land maar eigenlijk maken we deel uit van de Verenigde staten van Europa officieel nog net niet maar de politiek gedraagt zich al als zodanig . Landen die zich niet gedragen in sommige kwesties ( Hongarije of Polen ) worden hard aangepakt zegt men maar ach dat valt wel mee . Soevereine staten kunnen wel doen wat ze willen maar of ze hun geloofwaardigheid daarmee bewaren nee Amerika voor mij niet Maar als ik rutte was zou ik niks zeggen laat dat maar aan Europa's grote jongens over