Wat te doen als je onder buurman/huisgenoot ke bedreigd met een mes en niet meer thuis durft te wonen?

Na een avondje stappen kwamen Mijn vriend, huisgenoten en ik thuis. Toen wij boven waren begon mijn onderbuurman op de deur te schoppen en te schreeuwen (wij hebben een gezamenlijke deur) mijn vriend liep naar beneden om te vragen wat er aan de hand was. De onder buurman was duidelijk onder invloed en stelde zich erg agressief op, hij sloeg mijn vriend waardoor mijn vriend hem een duw gaf. De buurman rende naar de keuken en pakte een mes. Met dit mes kwam hij dreigend naar mijn vriend toe en zei ik steek je helemaal lek ! Ik ben op dit moment er tussen gaan staan, hij gaf nog een mep naar mijn vriend toe. Ik praten op hem in om het mes weg te doen deze gooide hij uiteindelijk in een hoek. Wij zijn snel naar boven gevlucht en de deur opslot gedaan. Wij hebben de politie gebeld die hebben hem vervolgens meegenomen naar het bureau. Wij hebben aangifte gedaan. Om 13.00 uur was de onderbuurman weer vrij gelaten. Mijn huisgenoten en ik zijn het huis uitgevlugt en wonen tijdelijk bij vrienden. De huisbaas is hiervan op de hoogte ( de onder buurman moet binnen lort voorkomen omdat de huisbaas hem al eerde raad aangeklaagd, wij hebben al langere tijd overlast van hem. Door deze aanklacht was hij waarschijnlijk erg boos) maar op het moment durven wij ons huis niet meer in, politie kan hierin niks voor ons betekenen en de huisbaas ook niet. Wij zij echt radeloos en opzoek naar een andere woonruimte ( het kan nog wel 2 maanden duren voordat hij het huis uitgezet wordt )

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zoals je al zegt. Het kan lang duren voordat de buurman zijn huis wordt uitgezet. Rechtszaken kunnen ook lang duren. Dus het beste is om zelf te verhuizen of alle contact met de buurman te vermijden en telkens de politie bellen als er calamiteiten zijn. Hoe meer er geregistreerd staat, des te meer juridisch bewijs er is.

Antwoorden (2)

Als jullie al aangiften gedaan hebben bij de politie dan kun je met het verbaal naar je huisbaas gaan en dit laten lezen.
Hij mag de buurman dan ter aller tijden zijn woning uit zetten.
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Alleen obv een aangifte? Ik geloof er niets van!
Rieneke1
6 jaar geleden
Daar zou ik graag een bron van zien. Ik geloof er namelijk ook niets van. Je bent namelijk onschuldig tot het tegendeel bewezen is: een aangifte is geen bewijs van het tegendeel.
Erna55
6 jaar geleden
Een uitzetting vanwege een aangifte , dat klopt niet.
Vraag is misschien hoe deze onderbuurman zich gedraagt zonder alcohol?
Waarom? Nou, als er enige mate van redelijkheid in de man aanwezig is, als hij nuchter aanspreekbaar is (kwade dronk - reactie op alcohol heeft), zou je het gesprek met hem kunnen aangaan.
Uit je verhaal begrijp ik dat hij al langer overlast geeft en dan zal er dus wel 'iets' gebeuren (aanklacht/voorkomen) ja maar ik bedoel bij buurman zelf.

Soms als er iets ernstigs dreigt , zoals uitzetting! ... is niet niks , kunnen mensen zich ineens realiseren dat het Echt Ernst Is en dat zij nu Echt Moeten Veranderen, omdat anders...

Zich realiseren dat er een einde aan zijn huidige verblijf als bovenbuurman dreigt, kan de sleutel tot succes zijn. Dat bedoelde ik: Op straat staan.. Geen onderdak.

Ik mag en wil harde actie niet adviseren en dat doe ik ook niet, maar ik ken iemand die met een vergelijkbaar probleem zat en deze heeft wat vriendjes van de sportschool gevraagd om buurman te verzoeken een beetje minder en anders en beter en misschien ook te verhuizen? Het is goed afgelopen, dus het helpt. Je hoeft daarvoor niets te doen, alleen zo'n groepje mannen dat aanbelt kan dus al helpen. Echt.

Sterkte, angst is niet fijn, en Succes!!