Mag een vluchteling zijn in het buitenland verkregen rijbewijs hier gebruiken?

Het gaat om mensen uit Egypte

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Hier vind je informatie. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/mag-ik-met-mijn-buitenlandse-rijbewijs-in-nederland-aan-het-verkeer-deelnemen

Antwoorden (1)

Tot maximaal 185 dagen na vestiging in Nederland kan hij rijden op zijn Egyptisch rijbewijs.

Binnen die tijd moet hier opnieuw examen worden gedaan als hij wil blijven rijden. Een Egyptisch rijbewijs is niet inwisselbaar voor een Nederlands exemplaar.

Toegevoegd na 6 minuten:
Om hier examen te kunnen doen is o.a. een geldig identiteitsbewijs nodig. Op de site van het CBR is te lezen welke als zodanig worden geaccepteerd.
Computoon
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Voor het doen van rijexamen is het belangrijk om goed Nederlands te kunnen lezen dus dat kan nogal eens wat tijd gaan kosten.