Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

rekening openen?

moeder is gestorven, vader zijn bankrekeningen zijn geblokeerd, alle kinderen moeten nu formulier tekenen om vader zijn rekening terug vrij te krijgen, 1 weigerd nu!! kan mijn vader een nieuwe rekning openen op zijn eigen naam? want advocaten en notarissen inschakelen vind ik al te gek voor 1 iemand die halsstarig weigerd, en zoveel staat er ook niet op de geblokeerde rekeningen dus bijna geen verlies,

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
667

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In concreto: "kan mijn vader een nieuwe rekning openen op zijn eigen naam? "

Ja dat kan ! Maar dat wil nog niet zeggen dat hij bij het geld van de andere rekening kan.

Wanneer, zoals u beschrijft, één van de kinderen weigert om te tekenen zodat de andere rekening gedeblokkeerd kan worden dan is dat juridisch gesproken (!) zijn/haar goed recht.
De wetgever heeft beschermingsconstructies ingebouwd on kindsdelen e.d. te beschermen. De hoogte van het bedrag is daarbij in principe niet relevant. Maar vooral bij grotere bedragen kan men zich voorstellen dat dit een nuttige constructie van de wet kan zijn.

Voor kleine bedragen is het inderdaad vervelend, maar het is helaas niet anders.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding