Wat doe ik met de doppen?

Ik woon in Breda en spaar samen met mn moeder al een tijd plastic doppen voor de helphonden. Nou hoorde ik laatst dat dat geen zin meer heeft omdat je ze nergens meer kan inleveren. Weet iemand hoe dat zit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Het is niet zo dat je de doppen nergens meer zou kunnen inleveren. Er zijn nog steeds adressen voor beschikbaar. In de buurt van Breda zijn (gedateerd 4 mei 2017) de volgende verzameladressen te vinden: Cigo en ’t Houwke in Heusdenhout, bakkerij Adank aan ’t Hooghout, Albert Heijn De Burcht en dierenwinkel Pets & Co Lobbes in winkelcentrum Moerwijk. Daarvandaan gaan ze naar Heusdenhout, waar één van de ruim 500 officiële verzamelpunten in Nederland wordt beheerd.

Het plastic wordt daarna via enkele processen geschikt gemaakt voor de fabricage van o.a. plastic pallets, winkelwagens en boodschappenkratten. Zodoende levert het geld op.

Per kilo plastic doppen/deksels krijgt men 22 tot 27 eurocent. In een kilo zitten ongeveer 400 dopjes, en voor aankoop van een puppy en diens opleiding tot hulphond zijn ongeveer 60.000 kilo's dopjes nodig. Dus hoe meer er verzameld wordt, hoe beter!
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb dezelfde vraag voor regio 010 - Rotterdam. Waar kan ik hier nog de doppen inleveren?
Amadea
6 jaar geleden
Helaas is daar nog geen nieuw inzameladres sinds de vorige wegens een vervoersprobleem ermee stopte. Het dichtstbij zijnde wat ik kan vinden is in Waddinxveen (Ieplaan 110, mailen naar baasmonique @ hotmail. com).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de reacties en het antwoord. Ik heb contact gehad met de dierenwinkel in Moerwijk, en die wil de doppen nog steeds hebben. En de mensen van de winkel brengen de doppen weer naar Tilburg waar ze op de een of andere manier verder verwerkt worden.