Waarom gaat het in bijna alle gevallen over de integratie van niet-westerse allochtonen?

Zodra het over integratie gaat, gaat het in de meeste gevallen over de integratie van niet-westerse allochtonen. Over de westerse allochtonen wordt niet tot amper gesproken. Heeft dit een specifieke reden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Omdat westerse allochtonen niet echt hoeven te integreren aangezien ze ongeveer dezelfde gebruiken kennen. Als jij naar Spanje of Duitsland verhuist zal je ook op een paar dingetjes na je zo thuis voelen. Als je echter naar Marokko of Saoedi Arabië emigreert zal je je waarschijnlijk veel meer moeten aanpassen. Je zal veel ongeschreven regels niet kennen. Zo werkt het ook andersom.

Binnen de EU mogen de inwoners sowieso vrij wonen en werken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mooi omschreven...