is informatie bij een rechtszaak achterhouden, strafbaar?

Mijn ex heeft bij de rechtszaak m.b.t. vaststelling alimentatie een krediet op gevoerd als schuld, terwijl dit krediet niet meer bestond. Is dit strafbaar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Volgens mij wel.
Maar het is nog maar de vraag of een krediet wel van invloed is op de uitspraak.
Inekez1
7 jaar geleden
Voor het berekenen van de alimentatie wordt in principe gekeken naar het inkomen en vermogen van 2 jaar terug (geloof ik). Als het krediet er op dat moment wel was, is het terecht dat je ex dat heeft opgegeven. Ook al was de situatie op het moment dat ernaar gevraagd werd al anders.
tinus1969
7 jaar geleden
De huidige alimentatieregels geven sowieso veel minder ruimte voor het opvoeren van schulden. Wist je dat dit krediet niet meer bestond toen hij het opvoerde? Zonee, waarom heb je dan niet om bewijs gevraagd?

Antwoorden (1)

Ja, dit valt onder valsheid in geschriften.
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Valsheid in geschriften of meineed?