Rondom de mens is er een energie veld.
Bij ieder mens is dat verschillend.
Vrijwel iedereen pikt ongemerkt dat energieveld op en gebuiken deze informatie om iemand in te schatten (onbewust)
Sommige mensen hebben een ongelooflijk sterk energie veld om zich heen en stralen dit uit, het kan een hele ruimte vullen.
We hebben daar een mooi woord voor, Charisma.
Hun energie zorgt rondom deze persoon, dat hij/zij een groot overwicht krijgt op de omstanders.
Deze omstanders voelen dat en gaan zachter praten of worden stil.
Vervolgens opent deze energie, het energie veld van de anderen, de ander staat nu helemaal op *onvangen.*
Met een rustige en zachte stem kan nu de persoon vertellen wat hij wilde zeggen.
Iedereen om hem heen staan nog op *ontvangen* en de boodschap komt luid en vooral duidelijk door.
Het hebben van veel charisma is aangeboren en gaat samen met een groot zelfvertrouwen en vaak grote kennis.
De energie van zo'n persoon ziet er er uit als grote tongen, rond van vormen en rondom sterk aanwezig.
De energie van een persoon die verlegen is zie ik strak tegen het lichaam aan, met gaten er in.
De energie van iemand die staat te liegen en te bedriegen zie ik als lange scherpe punten die alle kanten heen schieten en je een heel vevelend gevoel kunnen geven.
Je kent dat wel, je komt iemand tegen en het geeft meteen het gevoel dat je hem niet mag, het voelt niet goed, alleen weet je niet waarom.
Kan je charisma aanleren?
Als dat zou kunnen dan zou je ook je karakter kunnen veranderen, dus lijkt het me erg moeilijk.
Toch zijn er wel mogelijkheden denk ik, als je het voor elkaar krijgt een heel sterk zelfvertrouwen te ontwikkelen, kom je aardig in de buurt.