Wat gebeurd er met ongefrankeerde post als ik niet thuis ben?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Het maakt niet uit of je thuis bent of niet.
De postbode zal niet aanbellen.
Jij of de afzender krijgt een bericht van onvoldoende porto.

Antwoorden (1)

Die wordt gewoon bezorgd door de postbode. Je krijgt ook een kaartje in de bus met het verzoek daar de nog verschuldigde portokosten (postzegels) op te plakken en op te sturen. Het bedrag wat je aan postzegels moet plakken staat op het kaartje.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar het is gisteren verstuurd en heb ook nog geen kaartje?
SimonV
7 jaar geleden
Klopt niet. De afzender betaalt tegenwoordig de portokosten + strafport. Het duurt wel een dag langer voor je de post ontvangt, in verband met de registratie van het poststuk.
SimonV
7 jaar geleden
Postnl:
Ontvangt u binnenlandse post waarop geen of niet genoeg postzegels zijn geplakt? Als de afzender niet bij ons bekend is, dan vragen we ú daarvoor te betalen. Indien de afzender bekend is worden de kosten bij de afzender in rekening gebracht. https://www.postnl.nl/ontvangen/post-ontvangen/portokosten-bij-onderfrankering/