Kunnen kinderen zonder toestemming beide ouders uitgeschreven worden??

Beste ik lig in scheiding. Mijn vrouw is huis uit gegaan. Woont nu in een onder huur .huis staat te koop huurt deze zwart. Nu heeft ze haar zelf maar ook onze 3 kinderen uitgeschreven uit hun geboortehuis. Zonder dat ik er iets van weet of toestemming hebt gegeven ben nergens in gekent ook niet Door gemeente.Kan dit zomaar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Indien u getrouwd bent niet.

Het is logisch - wettelijk verplicht zelfs - dat de kinderen staan ingeschreven waar ze daadwerkelijk wonen. Dus als jullie kinderen bij je (ex-)vrouw wonen, dan moeten ze daar ook staan ingeschreven en mogen ze niet bij jou staan ingeschreven. Wonen de kinderen bij jou, dan moeten ze ook bij jou staan ingeschreven. Hebben jullie co-ouderschap waarbij de kinderen min of meer evenveel tijd bij jou als bij haar verblijven, dán kunnen jullie kiezen waar de kinderen ingeschreven worden. Alleen in dat geval is er overleg nodig over waar de kinderen in te schrijven. Soms wordt ervoor gekozen om de kinderen op papier 'te verdelen' als dit financieel gunstig is. Omdat er in de andere situaties geen keuze bestaat over waar de kinderen ingeschreven moeten worden, is daarvoor ook geen toestemming van beide ouders vereist. Er is al in overleg - of naar uitspraak van de rechter - besloten waar de kinderen gaan wonen, en de inschrijving in de basisregistratie is daar dan een logisch gevolg van. Dat hoeft dan niet apart overlegd te worden.

er is een verschil tussen ouderlijk gezag en daar waar je verblijft. je bent wettelijk verplicht je op dat adres in te schrijven waar je verblijft. dat de ouders ruzie hebben heeft er niets mee te maken. zie ook een andere posting hier over https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/politiek-overheid/vraag/33197/huis-gekocht-gemeente-inschrijven-gemeente