Waarom kan ik niet 1 postzegel kopen bij het postkantoor ?

Bij het posten van een brief bij het postkantoor was ik 1 post nodig ,maar moest een velletje van 10 postzegels kopen ,is dat landelijk of zijn dat huisregels?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de arrogantie van de monopolist!

Het beste antwoord

Bij een officeel postkantoor is dat de regel, losse zegels zijn volgens TNT te duur.
De Sigarenboer zal het nog wel doen bij aankoop van een kaartje als service.
Op de postzegel van € 0.44 heeft de sigarenboer een bruto winst c.a. van € 0,013.
Kosten technisch kan het dus niet uit om 1 losse zegel te verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is landelijk sinds een paar jaar.
Erg irritant.
Van mij mogen ze dat terugdraaien.
Gelukkig verkopen ze hier bij de sigarenboer nog wel losse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit de huisregels zijn, ik koop regelmatig 1 losse postzegel bij de supermarkt. Daar hebben ze gewoon een grote rol waar ze ze vanaf scheuren, i.p.v. alleen maar velletjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh bij Globe een kaartenwinkel bij ons verkopen ze het ook nog los
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarmee stimuleren ze de markt. Jij zult een volgende keer makkelijk een kaart sturen omdat je nog genoeg postzegels hebt liggen...Totdat ze op zijn natuurlijk :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook gewoon je post afgeven op het kantoor met het verzoek het te frankeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan neem je toch gewoon je brief mee naar het postkantoor en laat je hem daar frankeren.
Bij de Bruna kun je altijd wel bij je ansichtkaart een losse zegel bijkopen.